Haku
Viitteet 1-9 / 9
A framework for bridging the gap between marketing automation and strategic brand management
(2022)
Companies that utilize marketing automation are constantly trying to approach customers in novel ways. Although the current usage and research on marketing automation concentrates on the tactical perspectives, the strategic ...
Gröna val : konsumentens uppfattning om förpackningen och dess inverkan på val av ekologiska skönhetsprodukter
(2022)
Förpackningens och dess komponenter har en betydande roll inom köpprocessen. Produktförpackningen är det verktyg företaget kan använda för att visuellt framföra sitt budskap till konsumenten. Förpackningen har därmed en ...
The role of city branding in global talent attraction - case Turku
(2022)
As both globalization and urbanization continue to accelerate the mobility of talent worldwide, local governments are forced to reconsider their position in the global competition. Therefore, many cities are now interested ...
Hur åldern påverkar attityder gentemot grön marknadsföring : En kvalitativ undersökning av skillnader i attityder och konsumentbeteenden mellan generation X och Z
(2022)
Hållbar utveckling är ett av nutidens mest aktuella ämnen. Konsumenter uppmanas att konsumera mera hållbara och miljövänliga produkter. Företag använder sig allt mera av så kallad grön marknadsföring för att kommunicera ...
Kosmetikaindustrins hållbarhetsarbete – en kvalitativ innehållsanalys av tre finska företag
(2022)
Hållbarhet är en allt viktigare faktor för konsumenter. Kosmetikaindustrin måste följa med i konsumenttrenderna för att fortsatt vara konkurrenskraftiga. Företagsansvaret ökar i takt med den växande efterfrågan på hållbara ...
Den digitala marknadsföringsprocessen med tonvikt på strategi : En kvalitativ studie inom finländska startup-företag
(2022)
Digitaliseringen har en inverkan på alla områden och skapar ständigt nya möjligheter för alla företag att hantera sin marknadsföring och sina kundrelationer. För startup-företag gäller det att ta i användning digitala ...
Consumers’ acceptance of digital referrals
(2022)
The purpose of the study was to research consumers’ attitudes towards digital referrals by using the AEWOM model. The purpose has been researched by using four different research questions and three hypotheses. The research ...
Finlandssvenska marknadsförares upplevelser av den svenska organisationen och marknadsföringsbranschen : En kvalitativ studie på individnivå
(2022)
Den svenskspråkiga befolkningsgruppen i Finland flyttar utomlands i mycket större utsträckning än den finskspråkiga. Av de finlandssvenskar som väljer att flytta utomlands har tre fjärdedelar flyttat till Sverige. Man vet ...
Marknadsutformning mot kolneutralitet inom dagligvaruhandeln i Finland : En kvalitativ innehållsanalys
(2022)
Klimatförändringen har börjat anses av allmänheten som en kris som ändrar miljöförhållandena utöver världen. Bland internationella organisationer, institutioner, kunder och investerare har hållbarhetsfrågor blivit allt ...