• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • På svenska
  • In English
  • Kirjaudu
Haku 
  •   Doria etusivu
  • Åbo Akademi
  • Maisteri- ja lisensiaattitutkielmat sekä diplomityöt
  • 6 Humanistiset tieteet
  • 6163 Logopedia
  • Haku
  •   Doria etusivu
  • Åbo Akademi
  • Maisteri- ja lisensiaattitutkielmat sekä diplomityöt
  • 6 Humanistiset tieteet
  • 6163 Logopedia
  • Haku
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Haku

Näytä tarkemmat rajauksetPiilota tarkemmat rajaukset

Rajaukset

Käytä rajauksia tarkentaaksesi hakua.

Viitteet 1-4 / 4

  • Lajitteluvaihtoehdot:
  • Relevanssi
  • Nimeke (Ö-A)
  • Nimeke (A-Ö)
  • Julkaisuaika (nouseva)
  • Julkaisuaika (laskeva)
  • Syöttöaika (nouseva)
  • Syöttöaika (laskeva)
  • Tuloksia per sivu:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Linkki tiedostoon

Samband mellan benämningsförmåga och läsförmåga hos skolbarn i Svenskfinland 

Mäkkylä, Julia (Åbo Akademi, 2019)
Forskning har visat att det finns olika bakomliggande färdigheter som inverkar på läsinlärningen men det förekommer fortfarande en viss oenighet om färdigheternas betydelse bland forskare. Det finns studieresultat som ...
Linkki tiedostoon

Samband mellan verbbenämningsförmåga och läs- och skrivförmåga hos skolbarn 

Andersson, Sophie (Åbo Akademi, 2019)
Benämning är en språklig process som består av ordhämtning och fonologisk hämtning. Läs- och skrivförmåga utvecklas i förskolan och skolan. Läsförståelse kräver förmåga till både avkodning och språkförståelse, vilka i sin ...
Linkki tiedostoon

Språk- och läsförmågan hos en- och tvåspråkiga tredjeklassister 

Svens, Emelie (Åbo Akademi, 2019)
Utvecklingstakten av barns språk är individuell, men alla går igenom liknande utvecklingsstadier. När barnet går på årskurs 3 i lågstadiet är språkutvecklingen i stort sett redan avklarad, men vissa delar fortsätter utvecklas ...
Linkki tiedostoon

Betydelsen av bakgrundsfaktorer för skillnader i läsförmåga hos finlandssvenska förstaklassare 

Nybonn, Jenny (Åbo Akademi, 2019)
Innan skolstarten har en del barn redan hunnit knäcka avkodningsprincipen och börjat utveckla läsflyt. Samtidigt finns det barn som vid skolstarten ännu inte fullständigt behärskar språkljuden eller känner igen bokstäverna. ...

Kansalliskirjasto
Kirjastoverkkopalvelut
PL 15 (Unioninkatu 36) 00014 Helsingin yliopisto
Tietosuoja
doria-oa@helsinki.fi | Yhteydenotto
 

 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Silmäile

TekijäAndersson, Sophie (1)Mäkkylä, Julia (1)Nybonn, Jenny (1)Svens, Emelie (1)Asiasana6163 Logopedi (4)
läsförmåga (4)
ILS-materialet (2)SSB (2)bakgrundsfaktorer (1)Benämning (1)benämningsförmåga (1)BNT (1)enspråkighet (1)förstaklassare (1)... Katso lisääJulkaisuaika
2019 (4)

Kansalliskirjasto
Kirjastoverkkopalvelut
PL 15 (Unioninkatu 36) 00014 Helsingin yliopisto
Tietosuoja
doria-oa@helsinki.fi | Yhteydenotto