Haku
Viitteet 1-10 / 25
Information Literacy at the Workplace : Digital literacy skills required by employees at the workplace
(Åbo Akademi, 2018)
Information literacy is a standardized concept to determine the ability of an individual to identify his information needs and have the abilities to locate, access, evaluate and use information efficiently. With the explosion ...
”Ett stort problem som jag sett är att man kastar ut ett för brett nät men så fångas typ ingen” : En kvalitativ studie om hur journaliststuderande i Finland och Sverige uppfattar medielandskapets förändring samt mediernas roll och trovärdighet i samhället
(2021)
Medielandskapet befinner sig i ett paradigmskifte och stora förändringar har ägt rum under de senaste decennierna. Journaliststuderande är de som kommer att vara med och forma framtidens mediemarknad. Därför är det av ...
Higher Things in Life : Artists' Information Seeking of the Aesthetic
(2023)
Information needs of practicing artists have been widely neglected in information behaviour studies. Arts and literature, which are considered among the higher things in life in the aesthetic domain, is a context of ...
E-Health information seeking behavior of older Finnish adults from the value-based care point of view
(2017)
Health information seeking behavior is a widely discussed topic in the field of information studies. However, the current study is about observing and evaluating the efficiency of health information seeking behavior through ...
Synvinklar på samarbete mellan bibliotek och skola : en fallstudie om S:t Karins huvudbibliotek och S:t Karins svenska skola
(Åbo Akademi, 2014)
Denna pro gradu-avhandling studerar samarbetet mellan det svenskspråkiga lågstadiet S:t Karins svenska skola och S:t Karins stadsbibliotek. I detta fall är huvudvikten på de svenskspråkiga elevernas och lärarnas behov och ...
The Impact of Digitalization on Creative Economy : How Digital Technologies Enable to Increase Creativity Value
(Åbo Akademi, 2019)
It was over two decades ago when the Department of Culture, Media and Sport of British government disclosed the concept of creative industries. Since then, several countries have adopted directly or indirectly its idea in ...
Classifying information and its implications to business practices : The role of humans and systems in the process
(Åbo Akademi, 2020)
Over the past three decades, the volume as well as the diverse nature of information has increased exponentially. This is both an opportunity and a threat. The opportunity is that information enables us to make decisions ...
A Framework for creating gamified on-the-job training
(Åbo Akademi, 2020)
The main purpose of this thesis is to review how gamification could be
integrated together with corresponding motivational theories in on-the-job training in order to increase employees’ motivation in the training process ...
Studerandes användning av och förhållning till e-böcker - ett resonemangsäktenskap mellan studerande vid Åbo Akademi och e-böcker
(2021)
Syftet med denna avhandling är att öka kännedomen om huruvida grundexamensstuderande använder e-böcker och på vilket sätt. Därtill redovisas hurdana attityder studerandena har till dem, speciellt när det gäller studierelaterade ...
Crisis communication and brand management
(Åbo Akademi, 2018)