Selaus asiasanan mukaan kokoelmassa 516 Kasvatustieteet
Viitteet 1-3 / 3
-
"Att få alla till målet" : Differentieringsmetoder och arbetssätt i slöjdundervisningen
(2021)Avhandlingens syfte är att undersöka hur slöjdlärare jobbar i sin undervisning och att undersöka hur slöjdlärare differentierar sin undervisning. Utgående från forskningens huvudsyfte har följande tre forskningsfrågor ... -
Den särskilt begåvade eleven i skolan : Behov av stöd och differentierade arbetssätt
(Åbo Akademi, 2020)Syftet med avhandlingen är att undersöka hur undervisningen för särskilt begåvade elever ordnas i den grundläggande utbildningen i svenskspråkiga skolor i Finland. Syftet är också att undersöka speciallärares uppfattningar ... -
Monolog eller dialog? Klasslärares uppfattning om historieundervisning
(2021)I denna undersökning ville jag ta reda på om klasslärare är benägna att undervisa monologiskt eller dialogiskt i ämnet historia. Monologisk undervisning fokuserar på metoder som berättande och självständigt arbete. Dialogisk ...