Selaus tekijän mukaan kokoelmassa 516 Kasvatustieteet
-
Att undervisa med hjälp av en berättelse : en klasslärares upplevelser av storyline som pedagogisk metod
Ingves, Rebecca (Åbo Akademi, 2014)Syftet med den här pro gradu avhandlingen är att bidra med kunskap om hur storyline som undervisningsmetod kan användas i nybörjarundervisning. Klassläraren i undersökningen använder storyline som en av sina undervisningsmetoder ... -
E-utbildning inom ett industriföretag : anställdas erfarenheter och åsikter om e-kurser
Korhonen, Nilla (Åbo Akademi, 2014)Syftet med denna avhandling är att undersöka hur de anställda ser på e-utbildning som utbildningsform. E-utbildning kan definieras som en utbildningsform där kursen avläggs via internet antingen i egen takt eller i realtid ... -
Liv och lärande : en narrativ studie kring livslångt lärande bortom ekonomi
Ahlbäck, Linda (Åbo Akademi, 2013)Det övergripande syftet med avhandlingen är att skapa en förståelse för begreppet lärande som politiskt, vuxenpedagogiskt men dock främst individuellt begrepp så som det framträder i enskilda livsberättelser. Forskningsfrågorna ... -
Styrdokuments betydelse för småbarnsfostran : en innehållsanalys av nationella planer för daghem och förskola.
Pietilä, Ellinor (Åbo Akademi, 2014)Denna studie är inriktad på att granska vad de nationella styrdokumentstexterna för små barn 0–6 år innehåller, vilka riktlinjer och centrala teman de föreskriver, tyngdpunktsområden som man i framtiden ska satsa på inom ... -
Universitetsstuderandes motivation till att avlägga dubbelexamen : en studie om studerandes upplevelser av den egna motivationen för studierna
Genberg, Camilla (Åbo Akademi, 2014)Utbildningsnivån på arbetsmarknaden stiger konstant. I samband med att den kompetenta och kvalificerade arbetskraften växer har antalet studerande som väljer att avlägga dubbelexamen ökat. Syftet med avhandlingen är att ... -
Yrkeslärares uppfattning om sociala medier
Åkermarck, Erica (Åbo Akademi, 2014)Temat för denna pro gradu-avhandling är sociala medier och hur yrkeslärare vid läroinrättningar som undervisar inom fristående examina uppfattar användningen av sociala medier i undervisningen samt hur de använder sociala ...