Haku
Viitteet 1-5 / 5
Exploring the Influence of Music in Social Media Advertising on Perceived Brand Personality : A Generation Z Perspective
(2022)
Previous research in the field of audio branding has focused largely on background music in an in-store context. However, music is also utilized extensively in other contexts, such as advertising. Music can be used to ...
Den digitala marknadsföringsprocessen med tonvikt på strategi : En kvalitativ studie inom finländska startup-företag
(2022)
Digitaliseringen har en inverkan på alla områden och skapar ständigt nya möjligheter för alla företag att hantera sin marknadsföring och sina kundrelationer. För startup-företag gäller det att ta i användning digitala ...
Sportklubbars insatser i relations- och evenemangsmarknadsföring : Hur skapas och upprätthålls hyperlojala kundrelationer?
(Åbo Akademi, 2020)
Abstrakt: Kundlojalitet är ett hett samtalsämne i dagens läge och kundlojaliteten kan anses vara väldigt eftersträvansvärd. Branschen för professionell sport är en bransch där kundlojaliteten är A och O för hela företagsamheten. ...
Sportklubbars marknadsföring : Varumärkesförstärkande genom digital sportmarknadsföring
(2021)
Det finns få gränslösa fenomen likt sport som världen över intresserar både åskådare och utövare. Den digitala utvecklingen med de sociala medierna i spetsen har ändå skapat en förändring i konsumtionen av sport, och ...
Social Media Marketing und Metaverse Marketing im Vergleich
(2023)
Die vorliegende Masterarbeit untersucht den Vergleich zwischen Social Media Marketing und Metaverse Marketing anhand von vier Fallbeispielen. Das Ziel besteht darin, zu analysieren, wie sich die Interaktionen zwischen ...