Selaus nimekkeen mukaan kokoelmassa 512 Liiketaloustiede
Viitteet 1-20 / 433
-
A comparison of seaport logistics systems: Environmental, safety and economic factors that affect the decisions in buying Ro/Ro logistics systems
(Åbo Akademi, 2018)The purpose of this thesis is to compare two diverse sea port logistics systems in three different scenarios. The decision-making process will also be included via interviews that were made for the study. Three users of ... -
A framework for bridging the gap between marketing automation and strategic brand management
(2022)Companies that utilize marketing automation are constantly trying to approach customers in novel ways. Although the current usage and research on marketing automation concentrates on the tactical perspectives, the strategic ... -
A network approach to opportunity exploration and exploitation in an emerging market - A study on Finnish SME's operating in the cleantech sector
(2021)Emerging markets can provide business opportunities for small and mediumsized businesses. Pursuing opportunities in such markets is a current topic for Finnish cleantech SMEs in particular. The markets for clean technologies ... -
A Systematic Literature Review : Big Data Analytics Impact on Firm Performance
(2023)The master thesis provides a systematic literature review on the relationship between big data analytics and firm performance. Despite the increasing adoption of big data analytics among practitioners, the current studies ... -
Accounting, Auditing and Blockchain: Interviews with Finnish auditors about blockchain
(Åbo Akademi, 2020)Blockchain technology is something that is often mentioned in the same context as bitcoin. The technology in question has, by some, been touted as the fourth industrial revolution, which will change how we conduct ... -
Acquiring early stage venture capital funding : The importance of startup teams’ language skills
(Åbo Akademi, 2020)With constant innovation occurring around the world, startups struggle to be noticed. To survive and grow, startups need resources, which they rarely possess. The needed resources can be financial, social and human capital, ... -
AI-Assisted Lead Scoring
(Åbo Akademi, 2019)Companies often gather a tremendous amount of data, such as browsing behavior, email activities and other contact data. This data can be used to estimate a contact's purchase probability using predictive analytics. The ... -
Aktiv investering med hjälp av förstärkt inlärning
(Åbo Akademi, 2020) -
An Assessment on the Smart Home Technology Adoption : Users’ Perspective
(Åbo Akademi, 2018)In the present energy levered world, the concept of energy conservation is in the high priority. People are looking for new ways to save energy and alternative energy sources. In this regard, smart home technology can be ... -
An Exploratory research on Urban Data Platform business and operational model : Achieving circular economy of data with supply chain mechanism
(Åbo Akademi, 2018)Cities are opening available governmental data to public as data is considered as the key to foster social, economic and environmental sustainability in a smart city. Publishing static yet diverse municipal data from ... -
Analys av biblioteksdata med hjälp av självorganiserande kartor
(Åbo Akademi, 2018) -
Analys av finska företags klimatriskrapportering enligt the Task Force on Climate-related Disclosures -rekommendationerna
(2022)Klimatförändring är ett av mänsklighetens största aktuella hot. EU har tagit fram mycket åtgärder i syftet att bli en kolneutral region senast 2050. Klimatförändring utgör nya risk för företagen i form av övergångsrisker ... -
Analys av legitimitetsstrategier hos GRI rapporterande bolag i Finland 2017-2019
(2021)Antalet hållbarhetsrapporterande företag har ökat under de senaste åren och rapportering av icke-finansiell information är idag en växande trend. Hållbarhetsrapporternas syfte är att beskriva verksamhetens ekologiska, ... -
Analys och utveckling av budgetering : En fallstudie i ett litet finskt bolag
(Åbo Akademi, 2019) -
Anspelningar på nationsvarumärket Finland i finländska varumärkens varumärkesberättelser : Hur upplevs anspelningarna och vilka mervärden skapar de för varumärkenas inhemska målgrupp?
(Åbo Akademi, 2018)Inom studieområdet nationsmarknadsföring har man bland annat undersökt hur nationsvarumärken uppstår och förändras samt hur man kan påverka dem. Något man däremot ägnat mindre uppmärksamhet är hur företag kan ... -
Användares uppfattning om värde inom delningsekonomi : Varför används delningsekonomi?
(2023)Sättet människor konsumerar förändras konstant. En av de nya trenderna är delningsekonomi, vars totala värde förutspås ligga på 335 miljarder USD år 2025 – en ökning på cirka 2000 % under en 10 års period (PwC, 2015; ... -
Användning av retoriska grundstenar i kriskommunikation : En visuell innehållsanalys av hur coronapandemin reflekterats i dagligvarubranschens reklamfilmer
(2022)I början av 2020 nåddes Finland av en samhällelig kris till följd av coronapandemin som hämtade med sig en hel del förändringar till samhällets vardag. Dagligvaruhandeln som bransch har en central roll i samhällets vardag ... -
Applying an analytics framework : An organizational case study
(Åbo Akademi, 2020)Analytics provides decision makers a data driven approach towards businesses operations, frequently outperforming traditional business practices. Data scientists are the persons creating these analytics solutions and ... -
Applying soft computing for effort estimation in agile software projects - Literature review
(2022)Effort estimation is a challenging and essential part of any software development project. For this reason, the subject has been extensively researched and several techniques have been developed to facilitate the work. For ...