Haku
Viitteet 1-10 / 57
Det planlagda och det som visar sig : klasslärarstuderandes syn på undervisning i teknisk slöjd
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 2014-01-17)
Sloyd as an activity concretizes man’s ability to, with the help of mind and body, reshape materials into objects and change her conditions for survival. The sloyd actor outside school works when the spirit moves her, while ...
Elever syns på nätet : multimodala texter och autentiska mottagare
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 2014-01-17)
This study is based on the notion that all students are likely to have a computer of some kind as their primary tool at school within a few years. The overall aim is to contribute to the knowledge of what this development ...
Resa i röstens landskap : en narrativ studie av hur lärare blir professionella röstanvändare
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 2011-10-28)
The theme of this thesis is the learning process that occurs when teachers become professional voice users. The aim is to explore what it (really) means to become a professional voice user in a teaching profession; thereby ...
Induction practices : experiences of newly qualified teachers
(Åbo Akademi - Åbo Akademi University, 2012-11-30)
The thesis consists of four studies (articles I–IV) and a comprehensive summary. The aim is to deepen understanding and knowledge of newly qualified teachers’ experiences of their induction practices. The research interest ...
Perspektivmöten i skola och handledning : lärares tankar om specialpedagogisk handledning
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 2012-11-16)
To create a more inclusive school, an increase in multidisciplinary cooperation is needed. One possible form of collaboration could encompass the special education teacher taking on the role of a consultant for other ...
Simulerade skoldilemman : redskap för utveckling av reflektionsförmåga?
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 2013-04-05)
Syftet med avhandlingen är att studera lärarstuderandes samtal om simulerad
skolverksamhet för att söka förstå möjligheter och begränsningar med
simulerade dilemman som medierande redskap för reflektion över lärares ...
Vilja, självtillit och ansvar : kunskapens konstruktion i skapande arbete
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 2012-03-30)
Designing new learning experiences? : exploring corporate E-learners’ self-regulated learning
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 2015-08-28)
The context of this study is corporate e-learning, with an explicit focus on how digital learning design can facilitate self-regulated learning (SRL). The field of e-learning is growing rapidly. An increasing number of ...
Kommunalt utbildningsledarskap – att mediera mellan politik och medborgaropinion
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 2019-11-06)
This thesis discovers how public educational leadership in municipal Finland becomes visible in a local and social media public debate. The purpose is to contribute to the understanding of public decision-making processes ...
Att förvärva yrkesläraridentitet. En fenomenografisk yrkespedagogisk studie av praktikhandledningens inflytande på yrkeslärarstuderandes identitetsutveckling.
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 2017-12-11)
Läraridentiteten är ett centralt element i lärares utveckling och förknippas med termer som ämnesmässig kunskap eller pedagogisk och didaktisk expertis. Yrkeslärarens roll kan ses som mångfacetterad, eftersom yrkesläraren ...