Haku
Viitteet 1-9 / 9
Induction practices : experiences of newly qualified teachers
(Åbo Akademi - Åbo Akademi University, 2012-11-30)
The thesis consists of four studies (articles I–IV) and a comprehensive summary. The aim is to deepen understanding and knowledge of newly qualified teachers’ experiences of their induction practices. The research interest ...
Perspektivmöten i skola och handledning : lärares tankar om specialpedagogisk handledning
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 2012-11-16)
To create a more inclusive school, an increase in multidisciplinary cooperation is needed. One possible form of collaboration could encompass the special education teacher taking on the role of a consultant for other ...
Vilja, självtillit och ansvar : kunskapens konstruktion i skapande arbete
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 2012-03-30)
Jeg strikker, derfor er jeg! : læring og identitet i uformelle læringsrum
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 2012-12-19)
The dissertation ´I knit, therefore I am!´ Learning and identity in informal space has two main purposes. The first purpose being an investigation of how new value attributions and thinking can generate novel and usable ...
En gestaltning av individens erfarenhetsbaserade kunskap inom diabetesvården
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 2012-06-01)
The aim of this study is to form the experience-based knowledge of diabetics. The broader intent is to be able to transform this experience-based knowledge as an asset within caring.
In this study, a theoretical contact ...
Mellom tradisjon og spel : didaktikk for tekstil folkekunst
(Åbo Akademi - Åbo Akademi University, 2012-05-30)
Denne avhandlinga er resultatet av eit behov for å forske på og utvikle ein didaktikk for tekstilfaget ved Folkekunststudiet, Institutt for folkekultur, Høgskolen i Telemark, Noreg. Studiet med folkekunst som fagfelt er ...
Naturen och jag : en studie av gymnasiestuderandes förhållande till naturen ur ett miljöpedagogiskt perspektiv
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 2012-11-13)
Professional development among educators pursuing a B.Ed. program in special education in Tanzania : a study of motives and perceived outcomes
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 2012-12-11)
Implementation of different policies and plans aiming at providing education for all is a challenge in Tanzania. The need for educators and professionals with relevant knowledge and qualifications in special education is ...
Understanding and improving quality of secondary school education : conceptions among teachers in Tanzania
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 2012-12-11)
Temat för studien handlar om gymnasielärares uppfattningar om kvalitet och
om hur kvalitet kan utvecklas i gymnasieutbildningen in Tanzania. Studien är
till sin karaktär kvalitativ och består av utprövade semistrukturerade ...