Selaus julkaisuajan mukaan kokoelmassa 516 Kasvatustieteet
Viitteet 41-60 / 107
-
Vilja, självtillit och ansvar : kunskapens konstruktion i skapande arbete
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 30.03.2012) -
Mellom tradisjon og spel : didaktikk for tekstil folkekunst
(Åbo Akademi - Åbo Akademi University, 30.05.2012)Denne avhandlinga er resultatet av eit behov for å forske på og utvikle ein didaktikk for tekstilfaget ved Folkekunststudiet, Institutt for folkekultur, Høgskolen i Telemark, Noreg. Studiet med folkekunst som fagfelt er ... -
En gestaltning av individens erfarenhetsbaserade kunskap inom diabetesvården
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 01.06.2012)The aim of this study is to form the experience-based knowledge of diabetics. The broader intent is to be able to transform this experience-based knowledge as an asset within caring. In this study, a theoretical contact ... -
Naturen och jag : en studie av gymnasiestuderandes förhållande till naturen ur ett miljöpedagogiskt perspektiv
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 13.11.2012) -
Perspektivmöten i skola och handledning : lärares tankar om specialpedagogisk handledning
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 16.11.2012)To create a more inclusive school, an increase in multidisciplinary cooperation is needed. One possible form of collaboration could encompass the special education teacher taking on the role of a consultant for other ... -
Induction practices : experiences of newly qualified teachers
(Åbo Akademi - Åbo Akademi University, 30.11.2012)The thesis consists of four studies (articles I–IV) and a comprehensive summary. The aim is to deepen understanding and knowledge of newly qualified teachers’ experiences of their induction practices. The research interest ... -
Professional development among educators pursuing a B.Ed. program in special education in Tanzania : a study of motives and perceived outcomes
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 11.12.2012)Implementation of different policies and plans aiming at providing education for all is a challenge in Tanzania. The need for educators and professionals with relevant knowledge and qualifications in special education is ... -
Understanding and improving quality of secondary school education : conceptions among teachers in Tanzania
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 11.12.2012)Temat för studien handlar om gymnasielärares uppfattningar om kvalitet och om hur kvalitet kan utvecklas i gymnasieutbildningen in Tanzania. Studien är till sin karaktär kvalitativ och består av utprövade semistrukturerade ... -
Jeg strikker, derfor er jeg! : læring og identitet i uformelle læringsrum
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 19.12.2012)The dissertation ´I knit, therefore I am!´ Learning and identity in informal space has two main purposes. The first purpose being an investigation of how new value attributions and thinking can generate novel and usable ... -
Eleven som aktør i dialog med kunst : ungdoms erfaring med kunstundervisningens innhold og metode i faget kunst og håndverk i norsk grunnskole
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 22.03.2013)Avhandlingen har sitt utspring i mitt engasjement for elevers møte med kunst i grunnskolen i faget kunst og håndverk og mitt syn på ungdom som kompetente bidragsytere til forskningen om fenomener som angår deres liv. Elevene ... -
Simulerade skoldilemman : redskap för utveckling av reflektionsförmåga?
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 05.04.2013)Syftet med avhandlingen är att studera lärarstuderandes samtal om simulerad skolverksamhet för att söka förstå möjligheter och begränsningar med simulerade dilemman som medierande redskap för reflektion över lärares ... -
”Du sköna sång, vårt bästa arv” - kanonisering av en sångskatt ur ett hermeneutiskt perspektiv
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 06.09.2013)Songs have the power to get through to people. When lyrics are combined with a tune, the result is an entity where the first few notes of a melody can evoke emotions of recognition and belonging. A song treasury consists ... -
Att möta den andra : det pedagogiska uppdraget i ljuset av Martin Bubers dialogfilosofi
(Åbo Akademi - Åbo Akademi University, 04.10.2013) -
Extremfall, stjärnelever och verktygsskramlare : en diskursanalytisk studie av lärares tal om studerande som behöver särskilt stöd
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 15.11.2013)The groups within Finnish vocational upper secondary education and training (VET) are often heterogeneous with respect to the student's need for support in their studies. According to the national core curricula, Special ... -
Quality enhancement in teacher education : Tanzanian teacher educators’ conceptions and experiences
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 16.12.2013)The overall aim of this study was to investigate and examine teacher educators’ conceptions and experiences of quality of teacher education. The research interest therefore was two-fold: a) to deepen understanding of the ... -
Litteratur och livskunskap : modersmålslärarens berättelse om undervisningen i årkurs 7-9
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 14.01.2014)The purpose of the dissertation is to contribute to the development of knowledge regarding how mother tongue teachers’ think about the potential that literature has in students’ development of life management skills. The ... -
Det planlagda och det som visar sig : klasslärarstuderandes syn på undervisning i teknisk slöjd
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 17.01.2014)Sloyd as an activity concretizes man’s ability to, with the help of mind and body, reshape materials into objects and change her conditions for survival. The sloyd actor outside school works when the spirit moves her, while ... -
Elever syns på nätet : multimodala texter och autentiska mottagare
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 17.01.2014)This study is based on the notion that all students are likely to have a computer of some kind as their primary tool at school within a few years. The overall aim is to contribute to the knowledge of what this development ... -
Pojkar kan visst skriva! : skrivkompetenser på nationellt prov i svenska i årskurs tre i Sverige
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 11.09.2014)10-year old boys are writing texts in a National Test in the spring of 2009. The aim of this study is to increase knowledge in and understanding of boys’ writing skills through description, analysis and interpretation of ... -
Changing teachers´ practices in regular schools enrolling children with visual impairment
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 16.12.2014)The number of persons with visual impairment in Tanzania is estimated to over 1.6 million. About half a million of these persons are children aged 7-13. Only about 1% of these children are enrolled in schools. The special ...