Selaus nimekkeen mukaan kokoelmassa 516 Kasvatustieteet
Viitteet 56-75 / 107
-
Ja vet int va de heter på svenska : interaktion mellan tvåspråkiga elever och deras lärare i en enspråkig klassrumsdiskurs
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 14.10.2005)This is a study about language and learning aspects in the interaction between pupils and teachers in classrooms, where the majority of the pupils are bilingual. The aim of the dissertation is to develop the understanding ... -
"Jag har hittat mig själv och barnen" : barnträdgårdslärares professionella självutveckling genom ett pedagogisk-psykologiskt interventionsprogram
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 04.12.2009) -
Jeg strikker, derfor er jeg! : læring og identitet i uformelle læringsrum
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 19.12.2012)The dissertation ´I knit, therefore I am!´ Learning and identity in informal space has two main purposes. The first purpose being an investigation of how new value attributions and thinking can generate novel and usable ... -
Joint Mission or Mission Impossible? : Exploring Conditions for Itinerant Early Childhood Special Education Teachers’ Work
(Åbo Akademi - Åbo Akademi University, 16.06.2023)This thesis aims to examine what conditions enable or constrain itinerant early childhood special education teachers (ECSETs) work with providing support for children with special educational needs in Finnish early childhood ... -
Karneval i klassrum – kunskap på hjul : en studie av elevers möten med clown analyserade med narrativ metod och poetisk etnografi
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 15.04.2011)The aim of this study is to contribute to the knowledge about learning in and through art related to pupils’ study processes developing clown characters in secondary school. The pre understanding of this qualitative piece ... -
Kielikylpydidaktiikkaa kehittämässä : 3-6-vuotiaiden kielikylpylasten kielellinen kehitys ja kielikylpydidaktiikan kehittäminen päiväkodissa
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 24.11.2007)The goal of this study is to determine the naming ability in Finnish and Swedish of nursery school-aged children participating in a language immersion programme, as well as their command of both languages. The study also ... -
Kommunalt utbildningsledarskap – att mediera mellan politik och medborgaropinion
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 06.11.2019)This thesis discovers how public educational leadership in municipal Finland becomes visible in a local and social media public debate. The purpose is to contribute to the understanding of public decision-making processes ... -
Kvalifiseringsbehov og kompetanseutvikling av rektorer i videregående skoler
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 16.06.2017)The purpose of this study is to examine experienced qualification needs and relevant qualifications procedures for school principals in upper secondary education, specified in the following question: What qualifications ... -
Learning difficulties, academic well-being and educational pathways among adolescent students
(Åbo Akademi - Åbo Akademi University, 11.11.2016)The purpose of this thesis was to investigate the interplay between learning difficulties in mathematics and reading, academic well-being and educational pathways. Particular emphasis was placed on mathematical learning ... -
Literacy skills of Kiswahili speaking children in rural Tanzania : the role of home environemt
(Åbo Akademi - Åbo Akademi University, 18.02.2011) -
Litteracitet i fem högstadieungdomars en-till-en-datorpraktiker
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 08.06.2016)The study focuses on five lower secondary school pupils’ daily use of their one-toone computers, the overall aim being to investigate literacy in this form of computing. Theoretically, the study is rooted in the New Literacy ... -
Litteratur och livskunskap : modersmålslärarens berättelse om undervisningen i årkurs 7-9
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 14.01.2014)The purpose of the dissertation is to contribute to the development of knowledge regarding how mother tongue teachers’ think about the potential that literature has in students’ development of life management skills. The ... -
Lust att leda i lust och leda : om rektorers arbete under en tid av förändring
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 01.12.2007) -
Lärande som text : en dramapedagogiskt förankrad läsning av det kroppsliga, rumsliga och retoriska i kunskapsbildande processer
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 17.06.2005)My presupposition, that learning at some level deals with life praxis, is expressed in four metaphors: space, time, fable and figure. Relations between learning,knowledge building and meaning making are linked to the concept ... -
Lärare som aktörer i praktiker för pedagogiskt utvecklingsarbete
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 16.04.2021)The dissertation is based on the ambition and the need to develop the pedagogical development work at a given university of applied science (UAS). The experience-based assumption that there are untapped resources in the ... -
Lärarlegitimation som facklig professionsstrategi : En analys av den svenska legitimationsreformen som argument för lärares (re)professionalisering
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 25.09.2020)Avhandlingens syfte är studera läraryrkets professionalisering i Sverige genom att särskilt undersöka hur de fackliga organisationerna, Lärarnas Riksförbund och Lärarförbundet, argumenterat för införande av lärar-legitimation. ... -
Lärmiljöns betydelse för barns utövande och lärande av grundläggande motoriska färdigheter i småbarnspedagogik
(Åbo Akademi - Åbo Akademi University, 04.11.2022)Fokus i den här avhandlingen är på lärmiljöns betydelse för barns möjligheter till utövande och lärande av grundläggande motoriska färdigheter (GMF) och har riktat blicken mot tre perspektiv. Med utgångspunkt i barn-, ... -
Man måste tänka själv : klasslärares uppfattningar av undervisning i de naturvetenskapliga läroämnena
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 19.02.2016)A teacher´s perception of a school subject affects a teacher´s teaching and by extension pupils´ learning. The main purpose of this thesis is to describe the variation in the ways class-teachers perceive teaching within ... -
Matematiskt gestaltande i förskolan
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 29.01.2015)The purpose of the thesis is to study how mathematics is experienced and used in preschool children’s activities and how preschool teachers frame their teaching of mathematical content. The studies include analyses of ... -
MED FORMGIVNING I FOKUS : En studie om holistisk slöjd i lärarutbildningen
(Åbo Akademi - Åbo Akademi University, 23.09.2009)This thesis has its origin in a need to develop my own teaching, with a focus on how design could be integrated into the university subject sloyd in a more effective way. The research approach is hermeneutical and is built ...