Haku
Viitteet 1-5 / 5
Pedagogisk dokumentation : Pedagogers upplevelser av dokumentation inom småbarnspedagogiken
(Åbo Akademi, 2019)
Dokumentation har lång tradition inom småbarnspedagogiken men i styrdokumenten poängteras pedagogisk dokumentation som en central arbetsmetod. Pedagogisk dokumentation ska användas för att planera, genomföra och utvärdera ...
”Man behöver inte göra utflykter till världens ände” : En studie i finlandssvenska och svenska föräldrars tankar kring utomhuspedagogik och utedaghem.
(Åbo Akademi, 2019)
Utedaghem och utomhuspedagogik är en växande trend i Finland samtidigt som barns tid utomhus minskar. Eftersom inte alla finlandssvenska föräldrar känner till utomhuspedagogik kan det finnas rädsla och oro inför att välja ...
Varje barns rätt till utveckling och lärande : En fenomenologisk studie av tidiga stödinsatser på daghem för barn med neuropsykiatriska svårigheter
(Åbo Akademi, 2019)
Barnen med de neuropsykiatriska svårigheterna blir allt mer synliga i daghemsverksamheterna, samtidigt som resursaspekter och bristande kunskaper skapar oro på daghemmen. I denna studie lyfts dessa aspekter upp och diskuteras, ...
Duscha fram ett tredje språk : En fallstudie där barn i åldrarna 3-5 år deltar i en engelsk språkdusch
(Åbo Akademi, 2019)
Det övergripande syftet med denna avhandling pro gradu är att redogöra för hur mycket engelska en grupp tvåspråkiga barn kan lära sig med hjälp av språkduschmetoden utifrån ett modifierat SIT-test samt hur lämplig metoden ...