Haku
Viitteet 1-8 / 8
Upseerioppilaiden arvot johtajakoulutuksen jälkeen : kokemuksia tuliasemapatterista reserviupseerikurssilta 242
(Maanpuolustuskorkeakoulu, 2014-03)
Tämä tutkielma keskittyy upseerioppilaiden arvomaailman tutkimiseen. Reserviupseerikurs-silla saadun johtajakoulutuksen jälkeen upseerioppilaat siirtyvät johtamaan omia sodanajan joukkojaan. He toimivat samalla roolimalleina ...
Ryhmäkiinteys ja syväjohtamisen kulmakivet : mittarin testaaminen
(Maanpuolustuskorkeakoulu, 2014-03)
Ryhmäkiinteyden teoriat tunnetaan hyvin, mutta mittaria ryhmäkiinteyden mittaamiseen ei ole Suomessa kehitetty. Ryhmäkiinteys jakaantuu primaariseen, sekundaariseen, organisaa-tiolliseen ja kansalliseen tasoon. Tutkimuksessa ...
Elektronisen johtamisen vuorovaikutus : biteillä iholle, ja takaisin
(Maanpuolustuskorkeakoulu, 2014-04)
Teknologian kehittyminen on tarjonnut ihmisten väliseen viestintään, työtapoihin ja johtamiseen aivan uudenlaisia mahdollisuuksia. Perinteisetkin työyhteisöt siirtyvät tietoisesti tai tiedostamatta käyttämään erilaisia ...
Ryhmänjohtajan toimintakyky ryhmän hyökkäyksessä
(Maanpuolustuskorkeakoulu, 2014-03)
Tutkimus käsittelee ryhmänjohtajan toimintakykyä ryhmän hyökkäyksessä. Tutkimustyön tavoitteena on selvittää miten ryhmänjohtajan toimintakyky vaikuttaa ryhmän toimintaan, ja kuinka ryhmän toimintakyky vaikuttaa ryhmän ...
Johtamisen notkeus heroistisessa ja postheroistisessa kontekstissa
(Maanpuolustuskorkeakoulu, 2014-03)
Tutkielman aihe, johtamisen notkeus heroistisessa ja postheroistisessa kontekstissa, käsittelee johtamisen kehittymistä. Kehittymisen yksi kriteeri on notkeuden lisääntyminen johtamisen kehittyessä heroistiselta tasolta ...
Sotilasjohtajan eettiset haasteet kriisinhallinnan toimintaympäristössä
(Maanpuolustuskorkeakoulu, 2014-03)
Tässä tutkimuksessa tarkastellaan eettistä sotilasjohtamista kriisinhallinnan toimintaympäristössä
suomalaisen kriisinhallinnan näkökulmasta. Pyrin selvittämään, millaisia uudenlaisia
eettisiä haasteita sotilasjohtajat ...
Varusmiesten johtajakoulutuksen palautejärjestelmä : miten varusmiehet kokevat palautejärjestelmän?
(Maanpuolustuskorkeakoulu, 2014-04)
Puolustusvoimien johtaja- ja kouluttajakoulutukselle on asetettu todella vaativat tavoitteet. Tavoitteena on, että johtaja hallitsee joukkonsa johtamisen sekä itsensä kehittämisen periaat-teet syväjohtamisen mallin mukaisesti ...
Perusyksikön päällikkö : manageri vai leaderi?
(Maanpuolustuskorkeakoulu, 2014-04)
Tässä tutkimuksessa tarkastellaan rauhan ajan perusyksikön päällikön johtamistoimintaa asioiden ja ihmisten johtamisen näkökulmista. Perusyksikön päällikkö on keskeisessä roolissa puolustusvoimien joukkotuotantotehtävän ...