Haku
Viitteet 1-10 / 26
Merkillinen strategia : puolustushallinnon strategian semioottinen tarkastelu
(2009)
Jo antiikin ajan sodankäynnissä käytetty termi strategia on noussut viimeisen viidenkymmenen vuoden aikana myös liike-elämän ja liiketaloustieteen termiksi. Strategia ja strateginen johtaminen ovat tämän kehityksen myötä ...
Puolustusvoimien sotavarusteet internetissä
(Maanpuolustuskorkeakoulu, 2008-03)
Vuonna 2007 puolustusvoimien rahoituksen ongelmat nousivat isoksi puheenaiheeksi sotilaspiireissä.
Yhä teknisempien ja kalliimpien sotavarusteiden kustannukset eivät olleet enää
kestäviä henkilöstö- ja toimintamenojen ...
Kansalaisten luottamus puolustusvoimiin Suomessa ja Ruotsissa
(2009)
Tässä tutkimuksessa keskitytään kansalaisten luottamukseen valtion instituutiota, puolustusvoimia, kohtaan Suomessa ja Ruotsissa. Mediassa käytiin paljon keskustelua aiheen ympärillä tutkimusprosessin aikana ja muutoinkin ...
Genusfrågans utveckling i försvarsmakten
(Maanpuolustuskorkeakoulu, 2009-03)
Denna avhandling behandlar genusfrågan inom försvarsmakten ur ett historiskt genusperspektiv.
Metoden är en kvalitativ litteraturstudie och forskningsgenren genusforskning.
Kvinnorna har i över tio år haft möjlighet ...
Sotilaita vai seikkailijoita? : Varusmiespalveluksen johtajakoulutuksen merkityksiä naisille uran ja johtamisosaamisen kannalta
(Maanpuolustuskorkeakoulu, 2017)
Tämän empiirisen, laadullisen tutkimuksen kohteena ovat varusmiespalveluksen johtajakoulutuksen suorittaneet naiset. Työssä tutkitaan millaisia merkityksiä naiset antavat varusmiespalveluksen johtajakoulutukselle tulevan ...
Puolustusvoimien esimies- ja vuorovaikutusvalmennuksen vaikutukset johtamiskäyttäytymisen kehittämiseen
(Maanpuolustuskorkeakoulu, 2013-04)
Puolustusvoimien vallitseva johtajakoulutus perustuu transformationaaliseen, eli vuorovaikutukselliseen
johtamiseen. Transformationaalinen johtaminen lanseerattiin puolustusvoimiin
1990-luvun lopulla syväjohtamisen ...
Ammattikuvan ja työnantajakuvan ominaisuuksien merkitykset aliupseerin ammatinvalinnassa ja sitoutumisessa
(2011-05)
Tutkimuksen tarkoituksena on ymmärtää ja kuvata ammattikuvan ja työnantajakuvan
ominaisuuksien merkitystä aliupseerin ammatinvalintaan ja työhön sitoutumiseen. Lisäksi
kartoitetaan aliupseerikampanjan tunnettuutta ja ...
Puolustusvoimien maineenhallinta sosiaalisessa mediassa
(maanpuolustuskorkeakoulu, 2013-07)