Haku
Viitteet 1-10 / 24
Opetuksen monimuotoistaminen Raja- ja merivartiokoululla : kouluttajien käsityksiä oppimisesta, opettajuudesta, opiskelijoiden valmiuksista ja koulutuksen kehittämisestä
(2008-03)
Vanhojen koulutusmallien toimimattomuus tai heikko vastauskyky nopeasti muuttuviin työelämän vaatimuksiin on pakottanut opettajat ja koulutuksen suunnittelijat luomaan uusia koulutuskäytäntöjä. Näitä ovat verkkotuettu ...
Sotilasmerenkulkijoiden ammatillisen osaamisen kehittäminen
(Maanpuolustuskorkeakoulu, 2006-02)
KASI-simulaattorit osana johtaja- ja kouluttajakoulutusta
(Maanpuolustuskorkeakoulu, 2013-03)
Tämä tutkimus käsittelee KASI-simulaattorijärjestelmän käyttöä osana johtaja- ja kouluttajakoulutusta.
Maavoimien vuosien 2013–2017 toimintasuunnitelman mukaan puolustusvoimat
on laajentamassa KASI-järjestelmää ja näin ...
Palaute tulenjohtoryhmän taisteluammunnoissa
(Maanpuolustuskorkeakoulu, 2006-02)
Rajavartiolaitoksen koulutuskulttuurin rakentuminen : organisaatiokulttuurin ja pätevyysvaatimusten merkitys
(2010-04)
Rajavartiolaitoksen tehtävien monialaisuus ja toimivaltuuksien laajeneminen sekä toimintaympäristön
ja työn kuvan muutokset asettavat haasteita henkilöstön koulutukselle ja osaamiselle.
Osaamiseen ja sitä kautta ...
Virtuaalinen taistelukenttä oppimisympäristönä : taistelun opetus upseerioppilaan näkökulmasta reserviupseerikoulun 1. komppaniassa
(Maanpuolustuskorkeakoulu, 2014-04)
Simulaattorikoulutus ja pelien käyttö opetukseen sotavoimissa on lisääntynyt huomattavasti viimeisen kymmenen vuoden aikana. Teknologian ja kaupallisten pelien kehitys on synnyttä-nyt uudenlaisia oppimisympäristöjä myös ...
Pelien idea : katsaus pelioppimiseen
(2009)
Tässä tutkimuksessa tarkastellaan pelien soveltumista oppimiseen tutkimuksen kohteena olevien lähteiden perusteella, sekä sitä minkälaisina tarkastelun tuloksen näyttäytyvät sotilaspedagogiikan toimintakyvyn näkökulmasta. ...
Varusmies oppijana : oppijat ja oppimiskäsitykset Kouluttajan oppaissa 1984 ja 2007
(2009)
Koulutus on yksi puolustusvoimien tärkeimmistä tehtävistä. Varusmiespalveluksessaan koulutuksensa saanut ja asiansa osaava reservi muodostaa sodan ajan joukkojemme rungon. Yksi merkittävimmistä yksittäisistä koulutusta ...