Haku
Viitteet 1-10 / 53
Marken in der Musikindustrie : Eine Frame-semantische Analyse der externen Kommunikation der Popmusik-Künstlerin Lady Gaga nach dem Modell der identitätsbasierten Markenführung
(Åbo Akademi, 2018)
Die kreative Industrie ist für die Marken- und Kommunikationsforschung bisher von geringer Bedeutung. Die negative Entwicklungsrichtung der Musikindustrie und das sinkende Interesse an dem Phänomen Popmusik erfordert ein ...
Influencer marketing in the cosmetics industry
(Åbo Akademi, 2018)
Hundra år av feministisk argumentation : En diakron analys av argumentationsmedelsbruket i tidskriften Astra 1919–2018
(Åbo Akademi, 2018)
Syftet för min avhandling är att undersöka användningen av argumentationsmedlen ethos, logos och pathos i feministiska debattartiklar under åren 1919–2018. Materialet består av tolv artiklar publicerade i den finlandssvenska ...
Musikens starka män och vackra kvinnor : En feministisk diskursanalys av könskonstruktioner i svensk populärmusik
(Åbo Akademi, 2019)
I denna avhandling har könskonstruktionerna i framgångsrika svenskspråkiga poplåtar från sex decennier granskats. Låtarna i fråga är svenska låtar som lyckades placera sig på Svensktoppens lista då de var som populärast. ...