Selaus asiasanan mukaan kokoelmassa Åbo Akademi
Viitteet 1-5 / 5
-
Chefens andel i skapandet av välmående på arbetsplatsen : En studie av millennie- och postmillenniegenerationernas uppfattningar om och upplevelser av sambandet mellan inspirerande chefer och välmående på arbetsplatsen
(2023)Denna avhandling handlar om chefens roll i konstruerandet av välmående på arbetsplatsen. Avhandlingen fokuserar på att studera detta fenomen ur millennie- och postmillenniegenerationens anställdas synvinkel, där 7 informanter ... -
Market-shaping and Sustainability Communication within the Clothing Industry : A Generation Y consumer perspective
(2021)Climate change is progressing at an ever-increasing alarming rate with continuous proof of the devastating effects it brings with it. The clothing industry is one of the largest polluters, making up more than all emissions ... -
Sadvertising som marknadsföringsmetod – En studie i om användningen av sadvertising i videoreklam ökar mervärdet för ett varumärke
(2021)Den snabba förändringen som sker i marknadsföringen leder till att varumärken ständigt behöver vara uppmärksamma på hur de marknadsför sig och anpassa sina metoder för att nå ut till konsumenterna på bästa sätt. Genom att ... -
Vad påverkar individens konsumtion av hållbara kläder? - En studie bland generation Y
(2021)Det växande intresset för hållbart mode har gjort att varumärken behövde besvara efterfrågan. När konsumeter köper ett klädesplagg som är hållbart grundar sig valet för själva köpet i djupare värderingar. Därmed betyder ... -
Varför byter anställda arbetsplats? : En studie bland generation Y
(2022)Denna avhandling handlar om varför anställda säger upp sig och väljer att byta arbetsplats. Mer specifikt fokuserar avhandlingen på att studera detta fenomen inom generation Y och om generation Y:s preferenser gällande ...