Selaus asiasanan mukaan kokoelmassa Åbo Akademi
Viitteet 1-5 / 5
-
Die Positionierungsstrategien konkurrierender Marken : Eine Analyse der Markenkommunikation von H&M, Zara und Mango
(2023)Soziale Medien und Trends haben in den letzten Jahren eine größere Rolle in der Markenführung von Marken angefangen zu spielen. Sie haben neue Positionierungsstrategien kreiert in allen möglichen unterschiedlichen Branchen, ... -
En visuell studie om hur det finska modehuset Marimekko kommunicerar ekologisk hållbarhet på Instagram
(2022)Detta är en avhandling om hållbarhetskommunikation på sociala medier, mer specifikt om modebranschens ekologiska hållbarhetskommunikation på Instagram. Syftet med denna avhandling är att undersöka hur det finska modehuset ... -
Hållbarhet som konkurrensfördel i klädindustrin – En studie av konsumenternas uppfattningar
(2022)Under de senaste årtiondena har konsumenternas medvetenhet om hållbarhetsfrågor ökat avsevärt, vilket påverkar företag inom alla sektorer. Efterfrågan på miljövänliga och etiska produkter har ökat i takt med att konsumenterna ...Kokoteksti on luettavissa vain Kirjatornissa ja Academill-kirjastossa. -
”Vackra flickor behöver inte betala” : Kläder, performativitet och mellanförskap i Johanna Holmströms Asfaltsänglar
(2021)Denna avhandling undersöker hur karaktärerna gestaltas i Johanna Holmströms roman Asfaltsänglar (2013) med betoning på kläder, flickskap och multikulturell identitet. Romanen handlar om två systrar som kämpar med att frigöra ...Kokoteksti on luettavissa vain Kirjatornissa ja Academill-kirjastossa. -
Vad påverkar individens konsumtion av hållbara kläder? - En studie bland generation Y
(2021)Det växande intresset för hållbart mode har gjort att varumärken behövde besvara efterfrågan. När konsumeter köper ett klädesplagg som är hållbart grundar sig valet för själva köpet i djupare värderingar. Därmed betyder ...