Selaus asiasanan mukaan kokoelmassa Åbo Akademi
Viitteet 1-20 / 58
-
A framework for bridging the gap between marketing automation and strategic brand management
(2022)Companies that utilize marketing automation are constantly trying to approach customers in novel ways. Although the current usage and research on marketing automation concentrates on the tactical perspectives, the strategic ... -
Arbeitgeberpositionierung in der Online-Kommunikation : Eine frame-semantische Analyse der externen Arbeitgeberkommunikation von drei ausgewählten Automobilherstellern
(2021)Kokoteksti on luettavissa vain Kirjatornissa ja Academill-kirjastossa. -
Arbetsgivarvarumärkeshantering : Hur anställda och potentiella anställda uppfattar ett bolags arbetsgivarvarumärke och värdelöfte
(2020)En organisation med ett starkt arbetsgivarvarumärke kan uppnå konkurrensfördelar gentemot andra organisationer och därmed förstärka sin position på marknaden. Hur medarbetare uppfattar företagets arbetsgivarvarumärke har ...Kokoteksti on luettavissa vain Kirjatornissa ja Academill-kirjastossa. -
Commercializing a company's product to international markets through social media channels : A case study of a product family called Kraft Armor
(2023)In today's digitally oriented society, B2B marketing in social media has become essential for companies to connect with other businesses, establish a strong online presence, and promote their products in a way that aligns ... -
Consumer reactions to market shaping efforts - a case study of the early stages of 5G mobile network services in Finland
(2021)The extensive use of data-hungry devices has heavily increased mobile data traffic. 5G is a solution that can keep up with the increasing data volume. 5G has been on the carpet for almost a decade, and the roll-out has ... -
Consumers’ acceptance of digital referrals
(2022)The purpose of the study was to research consumers’ attitudes towards digital referrals by using the AEWOM model. The purpose has been researched by using four different research questions and three hypotheses. The research ... -
Consumers’ view on the credibility of green marketing
(2021)Sustainability is an issue gaining more and more relevance. This development and consumer awareness on sustainability issues has forced companies to adapt their marketing strategies. Green Marketing is a part of sustainability ... -
Customer segmentation for small and medium-sized enterprises with machine learning algorithms
(2023)The purpose of this thesis was to study how machine learning algorithms could be utilized to improve the cost efficiency of cold calling done by PT-design Oy. The aim was to find out which machine learning algorithm would ... -
Datadriven marknadsföringsanalys : Hur även mindre företag kan skapa konkurrensfördelar
(2021)Datadrivet beslutsfattande är någonting som alltmer ses som en självklarhet bland företag i dagens värld för att de ska kunna hävda sig i den ökade konkurrensen. Speciellt inom marknadsföring kan man på många sätt förbättra ... -
Delningsekonomins påverkan på traditionella aktörer i Finland
(2021)Delningsekonomin är ett ekonomiskt system som handlar om uthyrningen och användningen av outnyttjade resurser. Delningsekonomiföretag har blivit ledande aktörer i sina branscher och spridit sig runtom i världen. I Finland ... -
Den digitala marknadsföringsprocessen med tonvikt på strategi : En kvalitativ studie inom finländska startup-företag
(2022)Digitaliseringen har en inverkan på alla områden och skapar ständigt nya möjligheter för alla företag att hantera sin marknadsföring och sina kundrelationer. För startup-företag gäller det att ta i användning digitala ... -
Den fysiska inredningsaffären i en omnikanalvärld : En empirisk undersökning om små finländska inredningsföretags erfarenheter av omnikanal
(2021)Vi lever i en värld där näthandeln alltmer är en självklarhet för största delen av befolkningen. Trots den växande näthandelstrenden är fysiska affärer ännu det mest traditionella sättet att utföra köp i Finland. Det förs ... -
Developing and Implementing a Strategic Marketing Plan – Theory and Practice
(2022)The present thesis is dedicated to the subject of strategic marketing planning and its practical application at a case company (the name of the case company is anonymized). Today, strategic marketing planning has become ...Kokoteksti on luettavissa vain Kirjatornissa ja Academill-kirjastossa. -
Die Positionierungsstrategien konkurrierender Marken : Eine Analyse der Markenkommunikation von H&M, Zara und Mango
(2023)Soziale Medien und Trends haben in den letzten Jahren eine größere Rolle in der Markenführung von Marken angefangen zu spielen. Sie haben neue Positionierungsstrategien kreiert in allen möglichen unterschiedlichen Branchen, ... -
Die Rezeption der Darstellung gesellschaftlicher Minderheiten in der Werbung.
(2023)Diese Masterarbeit befasst sich mit der Thematik der Eigengruppen und Fremdgruppen im Bereich der kommerziellen Werbung in Deutschland mit der Fokuslegung auf die Rezeption. Die grundlegende Annahme ist dabei die Förderung ... -
Digital marknadsföring riktad till minderåriga : Hur skyddas barn och unga mot olämplig marknadsföring i den digitala miljön?
(2022)Barn och unga tillbringar alltmer tid i den digitala miljön, där de ständigt blir utsatta för marknadsföring och marknadskommunikation i olika former. Problematiskt är att en stor del av dylikt kommersiellt innehåll inte ... -
Emotion-Inducing Web Shopping : A Ludologist Approach
(2021)Emotions impact everyday decision-making. Businesses use techniques to influence consumer behaviour to create positive mood states. These mood states can alter customer purchasing behaviour to lead to increased spending, ... -
En hållbar framtid i finansbranschen : En kvalitativ studie om hållbarhet som marknadsföringsstrategi ur ett förtroende- och konkurrensperspektiv
(2021)Klimatförändringarna har utan tvekan kommit att bli den viktigaste miljöutmaningen vi står inför då den riskerar människans fortsatta existens och det globala ekosystem vi idag är beroende av. Dagens kunder har därför ... -
En kvalitativ undersökning om den kommunala kommunikatören
(2022)Finländska kommuner satsar allt mer på sin kommunikation i dag, både internt och externt. Många kommuner har också anställt en kommunikatör, eller flera, för att ansvara för kommunens kommunikation. Att ansvara för ... -
Erlebniskommunikation in der Kaffebranche : „If love had a flavour it would be coffee”
(2022)Der Zweck dieser Masterarbeit ist zu untersuchen, wie Erlebniskommunikation in der Vermarktung von Kaffee verwendet wird. In einer Welt, wo der Informationsaustausch durch Bildschirme geschieht, und die Produktalternativen ...