Haku
Viitteet 1-6 / 6
Taide on aina poliittista : ajatuksia taiteesta ja politiikasta Sergei Belbelin näytelmän Kuolemia valossa
(Helsingin ammattikorkeakoulu StadiaHelsinki Polytechnic Stadia, 2007-04-16)
Tämä opinnäytetyöni käsittelee provokatiivista väittämää: taide on aina poliittista. Kerron työssä omasta taidekäsityksestäni, sekä omasta maailmankatsomuksestani. Kaikessa kirjoittamassani rinnalla kulkee koko työn läpi ...
Luovuus ja itsetuntemus ohjaajantyössä
(Helsingin ammattikorkeakoulu Stadia, 2006-11-27)
This research deals with obstacles and opportunities with respect to creativity. It mainly focuses on the author's most meaningful discoveries as an individual and a professional in the field of theatre during the past two ...
Todellisuuksien risteävät tasot : ohjaajan identiteetin ja muotokielen löytämisestä
(Helsingin ammattikorkeakoulu StadiaHelsinki Polytechnic Stadia, 2008-05-20)
Opinnäytetyö käsittelee oman ohjaajanidentiteettini muodostumista ja oman ohjauksellisen muotokieleni hahmottumiseen johtaneita seikkoja. Käyn työssä läpi viimeisen kymmenen vuoden ajanjaksoa, jonka olen ollut teatterin ...
Esikoisohjaukseni : prosessin kuvaus
(Helsingin ammattikorkeakoulu StadiaHelsinki Polytechnic Stadia, 2008-05-30)
Opinnäytetyössäni käsittelen ensimmäistä ohjaustyötäni. Ohjasin taiteellisena lopputyönäni Dario Fon ”Ei makseta! Ei makseta!” näytelmän talvella 2007. Pohdin työssäni omia lähtökohtiani esikoisohjaajana työprosessin eri ...
Mitä näyttelijä haluaa? : ohjaajan- ja näyttelijäntyön tarkastelua Legioonateatterin produktiossa Isä
(Helsingin ammattikorkeakoulu StadiaHelsinki Polytechnic Stadia, 2007-04-12)
Tutkielman aiheena on esittävän taiteen opintoihini liittynyt ohjaajantyön projekti tamperelaisessa Legioonateatterissa. Projekti oli esikoisohjaukseni ja tärkeänä päämääränä siinä oli pyrkiä löytämään sellainen työskentelytapa, ...
Matka vapaampaan ilmaisuun : kohti itsensä kohtaamista
(Helsingin ammattikorkeakoulu StadiaHelsinki Polytechnic Stadia, 2007-05-07)
Kokemukseni teatterityöstä heijastavat tarvetta vapaampaan ilmaisuun. Voiko teatteria tehdä kysyen ”miltä sinusta tuntuu”? Kokemukseni näyttelijän- ja ohjaajantyöstä pohjautuvat pääasiassa kylmän ulkoiseen, fyysiseen ja ...