Behöver digital kommunikation mellan klasslärare och vårdnadshavare ett ansiktslyft? : En kvalitativ studie kring klasslärares erfarenheter av digital kommunikation med vårdnadshavare
Drifell, Eleonora (2024)
Drifell, Eleonora
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2024072562346
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2024072562346
Tiivistelmä
I dagens digitaliserade samhälle har kommunikationen mellan klasslärare och vårdnadshavare övergått till i huvudsak digitala former, vilket innebär nya utmaningar för skolvärlden. Tidigare forskning visar att samarbetet mellan klasslärare och vårdnadshavare främjar elevens framgång och välbefinnande i skolan. I min avhandling har jag intervjuat klasslärare och undersökt hur digitala verktyg påverkar relationerna och vilka strategier som används för att förbättra kommunikationen. Avhandlingen syftar till att skapa förutsättningar för elevers framgång och välbefinnande genom att främja mer effektiva och meningsfulla relationer mellan skolan och hemmet.
Kokoelmat
- 516 Kasvatustieteet [594]