”Det känns inte lika nervöst då de bara är genom datorn” : En intervjustudie om gymnasiestuderandes upplevelser av eklasstandem
Sund, Carolina (2022)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022120168692
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022120168692
Tiivistelmä
Tandem som metod för språkinlärning har som syfte att skapa möten för elever med olika
modersmål. Tanken är att skapa möjligheter för interaktion mellan elever med olika språklig
bakgrund, med målet att de kan lära sig av varandra. Eklasstandem utförs med hjälp av
digitala hjälpmedel, vilket gör det möjligt för elever på olika håll i landet att ingå ett
tandemsamarbete. Under covid-19 pandemin började man använda sig mer av digitala
hjälpmedel i undervisningen, vilket även gynnar eklasstandem som metod för
språkinlärning.
modersmål. Tanken är att skapa möjligheter för interaktion mellan elever med olika språklig
bakgrund, med målet att de kan lära sig av varandra. Eklasstandem utförs med hjälp av
digitala hjälpmedel, vilket gör det möjligt för elever på olika håll i landet att ingå ett
tandemsamarbete. Under covid-19 pandemin började man använda sig mer av digitala
hjälpmedel i undervisningen, vilket även gynnar eklasstandem som metod för
språkinlärning.
Kokoelmat
- 516 Kasvatustieteet [531]