Vårdledarens upplevelser av att leda digitaliseringsprocesser : En kvalitativ studie
Eklund, Jennie (2022)
Eklund, Jennie
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022103163798
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022103163798
Tiivistelmä
Abstract:
The organization and the management plans and structure a change, but the healthcare managers and the healthcare professionals are the ones who implement the changes, while at the same time they provide good care and treatment for their patients. The aim of this study is to conduct an investigation in a healthcare organization and to take an in-depth look at the healthcare manager's experiences of leading the digitization and the
implementation of new digital innovations.
The method of study was individual interviews with semi-structured questions. The
material was analyzed with an inductive approach according to Hällgren Graneheim and
Lundman (2004).
The results were divided into four main categories and fourteen subcategories that
answered the study's question; What experiences does the healthcare manager have in
leading digitization processes?
The results of the study showed that several healthcare managers in the survey believed that they should have a comprehensive understanding of the implementation and know what the objective and purpose of the digital innovations are. Many of the healthcare managers in the survey felt that it is the healthcare manager's responsibility to provide the employees with the necessary information and supply them with the essential work tools. The managers also wished that they are provided with the guidance needed to be able to use the new digital tools in the workplace. Abstrakt:
Organisationen och ledningen planerar och strukturerar en förändring medan vårdledarna och vårdpersonalen som ska implementera förändringarna samtidigt som de ska utföra en god omsorg och vård för sina patienter. Syftet med denna studie är att göra en
undersökning i en hälso- och sjukvårdsorganisation och en fördjupning i mellanledarens upplevelser av att leda en digitaliseringsprocess och implementeringen av digitala innovationer.
Metoden för studien var individuella intervjuer med semistrukturerade frågor. Materialet analyserades med induktiv inriktning enligt Hällgren Graneheim och Lundman (2004).
Resultatet delades in i fyra huvudkategorier och fjorton underkategorier som svarade på studiens frågeställning; Vilka erfarenheter har vårdledaren av att leda digitaliseringsprocesser?
Studiens resultat påvisade att flera vårdledare i undersökningen ansåg att de bör ha en helhetsuppfattning av implementeringen och veta vad är målsättningen och syftet med digitala innovationer. Många av vårdledarna i undersökningen ansåg att det är vårdledarens ansvar att förmedla den nödvändiga informationen till medarbetarna, att de har tillgång till bra arbetsverktyg och att de får den handledning de behöver för att ska kunna använda nya digitala verktyg på arbetsplatsen.
The organization and the management plans and structure a change, but the healthcare managers and the healthcare professionals are the ones who implement the changes, while at the same time they provide good care and treatment for their patients. The aim of this study is to conduct an investigation in a healthcare organization and to take an in-depth look at the healthcare manager's experiences of leading the digitization and the
implementation of new digital innovations.
The method of study was individual interviews with semi-structured questions. The
material was analyzed with an inductive approach according to Hällgren Graneheim and
Lundman (2004).
The results were divided into four main categories and fourteen subcategories that
answered the study's question; What experiences does the healthcare manager have in
leading digitization processes?
The results of the study showed that several healthcare managers in the survey believed that they should have a comprehensive understanding of the implementation and know what the objective and purpose of the digital innovations are. Many of the healthcare managers in the survey felt that it is the healthcare manager's responsibility to provide the employees with the necessary information and supply them with the essential work tools. The managers also wished that they are provided with the guidance needed to be able to use the new digital tools in the workplace.
Organisationen och ledningen planerar och strukturerar en förändring medan vårdledarna och vårdpersonalen som ska implementera förändringarna samtidigt som de ska utföra en god omsorg och vård för sina patienter. Syftet med denna studie är att göra en
undersökning i en hälso- och sjukvårdsorganisation och en fördjupning i mellanledarens upplevelser av att leda en digitaliseringsprocess och implementeringen av digitala innovationer.
Metoden för studien var individuella intervjuer med semistrukturerade frågor. Materialet analyserades med induktiv inriktning enligt Hällgren Graneheim och Lundman (2004).
Resultatet delades in i fyra huvudkategorier och fjorton underkategorier som svarade på studiens frågeställning; Vilka erfarenheter har vårdledaren av att leda digitaliseringsprocesser?
Studiens resultat påvisade att flera vårdledare i undersökningen ansåg att de bör ha en helhetsuppfattning av implementeringen och veta vad är målsättningen och syftet med digitala innovationer. Många av vårdledarna i undersökningen ansåg att det är vårdledarens ansvar att förmedla den nödvändiga informationen till medarbetarna, att de har tillgång till bra arbetsverktyg och att de får den handledning de behöver för att ska kunna använda nya digitala verktyg på arbetsplatsen.
Kokoelmat
- 316 Hoitotiede [132]