Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • På svenska
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Åbo Akademi
  • Maisteri- ja lisensiaattitutkielmat sekä diplomityöt
  • 5 Yhteiskuntatieteet
  • 515 Psykologia
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Åbo Akademi
  • Maisteri- ja lisensiaattitutkielmat sekä diplomityöt
  • 5 Yhteiskuntatieteet
  • 515 Psykologia
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

School Burnout, Victimization at School, and Attitudes towards School Uniforms in Kenya

Simba, Beth Wanja (2019)

 
Avaa tiedosto
simba_beth_konv.pdf (715.0Kt)
Lataukset: 


Simba, Beth Wanja
Åbo Akademi
2019
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019120545820
Tiivistelmä
Aim: The aim of the study was to investigate school burnout, victimization from physical
punishment by a teacher, victimization from peer aggression, and attitudes towards school
uniforms among students in Kenya.
Method: A questionnaire was completed by 94 girls and 81 boys living in Kenya. The age range
was between 15 and 19 years. The mean age was 16.5 years (SD = 0.9) for girls, and 16.4 (SD =
1.0) for boys.
Results: School burnout correlated positively with victimization from both peer aggression and
physical punishment by a teacher. For both girls and boys, the highest correlations were found
between victimization from peer aggression and victimization from physical punishment by a
teacher. Girls are more significantly victimized from physical punishment by a teacher, and also
more victimized from peer aggression at school. No sex differences were found for school burnout
or for a positive attitude towards school uniforms. A positive attitude towards school uniforms did
not correlate with any of the other variables. For both girls and boys, age correlated positively
with a positive attitude against school uniforms, but not with any of the other variables.
Conclusions: Victimization from peer aggression and victimization from physical punishment by
a teacher were associated with school burnout. Further studies about school burnout and its
associations are encouraged.
Kokoelmat
  • 515 Psykologia [180]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Physical Punishment, Acceptance of Violence, Tolerance of Diversity, and School Burnout : A Comparative Study of Three Educational Systems in Pakistan 

    Nazar, Nazia (Åbo Akademi University, 04.06.2021)
    Aims: The overall aim of the thesis was to investigate attitudes towards different forms of aggression, school burnout, and psychological concomitants among students from three different school systems in Pakistan; namely ...
  • Symbolinen väkivalta virallisen ja epävirallisen koulun rakenteissa : etnografinen analyysi sosiaalisesta kiusaamisesta ja tyttöjen kaverisuosiosta yläkoulussa 

    Kulmalainen, Taru (Tampere : Westermarck-seura, 2014)
    Elektra-aineisto, rajattu käyttöoikeus
  • Välipalatarjoilumallin kehittäminen peruskoululle 

    Honkanen, Salla; Salmela, Sanna-Pauliina (Helsingin ammattikorkeakoulu StadiaHelsinki Polytechnic Stadia, 11.06.2008)
    Tämä opinnäytetyö on osa laajempaa kouluruokailuhanketta, joka liittyy Suomen itsenäisyyden juhlarahasto Sitran rahoittamaan elintarvike- ja ravitsemusohjelma ERA:aan. Opinnäytetyön pääongelma on ”Minkälaisia ovat peruskoulujen ...

Kansalliskirjasto
Kirjastoverkkopalvelut
PL 15 (Unioninkatu 36) 00014 Helsingin yliopisto
Tietosuoja
doria-oa@helsinki.fi | Yhteydenotto | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Kansalliskirjasto
Kirjastoverkkopalvelut
PL 15 (Unioninkatu 36) 00014 Helsingin yliopisto
Tietosuoja
doria-oa@helsinki.fi | Yhteydenotto | Saavutettavuusseloste