Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • På svenska
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Åbo Akademi
  • Maisteri- ja lisensiaattitutkielmat sekä diplomityöt
  • 1 Luonnontieteet
  • 113 Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Åbo Akademi
  • Maisteri- ja lisensiaattitutkielmat sekä diplomityöt
  • 1 Luonnontieteet
  • 113 Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Design and Development of Multimedia E-Textbooks for School Education in Nepal

Regmi, Chandan (2019)

 
Avaa tiedosto
regmi_chandan.pdf (3.514Mt)
Lataukset: 


Regmi, Chandan
Åbo Akademi
2019
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019111237822
Tiivistelmä
The digital form of textbooks as learning resources for school pupils has been analyzed and adopted in various developed countries. But Nepal has a low status of development in education and information and communications technology (ICT) domain compared to developed nations, which poses unique challenges to apply state of the art technology while creating e-textbooks as learning resources for school pupils. Literature has analyzed the use and efficiency of e-textbooks in the context of school education. Research studies have also reviewed multiple factors related to acceptance of the e-textbooks among school teachers and pupils. Even though the interface and functionality of e-textbooks have been discussed widely, well-established design layouts to develop multimedia e-textbooks are not yet available. This thesis work is early-stage design research to develop a prototype e-textbook system for school education in Nepal. The prototype e-textbook system is a web application to create and render e-textbooks. The rendered e-textbooks, which comprise a digital form of paper textbooks and educational multimedia, can be read via web browsers. While developing the prototype e-textbook system, a design framework on how to sequence, integrate, and display multimedia has been proposed. This framework can provide a way to deal with design issues of e-textbooks, such as making e-textbooks as familiar as paper textbooks and making their interface as self-descriptive as possible.
Kokoelmat
  • 113 Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet [110]

Kansalliskirjasto
Kirjastoverkkopalvelut
PL 15 (Unioninkatu 36) 00014 Helsingin yliopisto
Tietosuoja
doria-oa@helsinki.fi | Yhteydenotto | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Kansalliskirjasto
Kirjastoverkkopalvelut
PL 15 (Unioninkatu 36) 00014 Helsingin yliopisto
Tietosuoja
doria-oa@helsinki.fi | Yhteydenotto | Saavutettavuusseloste