Helsingin yliopiston kirjasto, Suomen kansalliskirjasto
kansi   lukijalle   esipuhe   kirjoittajat   galleria


Kirja  tietoverkkojen maailmassa

 «

    aihepiirit    

  I  

  II  

  III  

  IV  

  V  

  VI  

» 




Sisällön kehitys on vaativa prosessi


Onko Suomella lisäarvoa kansainväliseen sisältöbusinekseen?
1 Aluksi
2 Digitaalinen media on uusi sisältöjen jakelutie
3 Kehitystä tukevat teknologiatrendit
4 Sisällön tuotanto ja hallinta
5 Liiketoimintamallien kehitys avainasemassa
6 Suomalaiset kehittävät uusia konsepteja
7 ”Älykäs sisältö” - Intellimedia
8 Sisällön kehitys on vaativa prosessi
9 Sisältöbusiness perustuu arvoverkkoon
10 Nykyinen osaaminen kotimaassa
11 Sovellusalueet
12 Paperin ja Infocomin yhdistelmä - Hybridimedia
13 Tieto on pääomaa
* Lähteet
tulosta Tulostettava versio
Uusien interaktiivisten sisältöformaattien kehitys, testaus ja käyttöönotto ovat kuitenkin mittava ponnistus, sillä sisältö tulee olemaan erittäin dynaamista ja nopeasti muuttuvaa. Jokaisen alalla toimivan kannattaa yrittää löytää oma paikkansa arvoketjusta, eikä lähteä ainakaan kovin pienin panoksin laajenemaan horisontaalisesti. Myös itse sisällön käsite on ymmärrettävä uudella tavalla. Mukautuvalla, älykkäällä sisällöllä – intellimedialla - tarkoitetaan skaalattavan digitaalisen median, työkalujen ja interaktiivisen formaatin yhdistelmää. Intellimedian elämyksellinen suunnittelu tarjoaa innovatiivisen tavan kehittää verkkomaailman sisältöjä.

Tekesin ”Vuorovaikutteinen tietotekniikka” -teknologiaohjelmassa 2003–2007 sisältö on määritelty tietoverkkojakelutiehen perustuvalla tavalla. Sisällön on täytettävä seuraavat ehdot:
  • Se perustuu digitaaliseen, päätelaitteen mukaan mukautuvaan sisältöön
  • Se on yhteisöllistä, monen käyttäjän mediaa; monin eri tavoin interaktiivista, editoitavaa
  • Se on käyttäjäkohtaisesti mukautuvaa mediaa, joka voi sisältää esimerkiksi koodattavia työvälineitä ja linkityksiä toisiin aineistoihin
  • Sen jakelutie on tietoverkkoperustainen monikanavajakelu.
Määritelmä on teknologiapainotteisempi kuin OPM:n sisältötuotantoryhmän väliraporteissa.


«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  *  »
URN:NBN:fi-fe20031617