Haku
Viitteet 1-10 / 14
Information Literacy at the Workplace : Digital literacy skills required by employees at the workplace
(Åbo Akademi, 2018)
Information literacy is a standardized concept to determine the ability of an individual to identify his information needs and have the abilities to locate, access, evaluate and use information efficiently. With the explosion ...
E-Health information seeking behavior of older Finnish adults from the value-based care point of view
(2017)
Health information seeking behavior is a widely discussed topic in the field of information studies. However, the current study is about observing and evaluating the efficiency of health information seeking behavior through ...
Synvinklar på samarbete mellan bibliotek och skola : en fallstudie om S:t Karins huvudbibliotek och S:t Karins svenska skola
(Åbo Akademi, 2014)
Denna pro gradu-avhandling studerar samarbetet mellan det svenskspråkiga lågstadiet S:t Karins svenska skola och S:t Karins stadsbibliotek. I detta fall är huvudvikten på de svenskspråkiga elevernas och lärarnas behov och ...
Crisis communication and brand management
(Åbo Akademi, 2018)
En idrottares personliga varumärke : En kvalitativ studie om hur imagen ser ut och skapas för unga finska ishockeyspelare
(Åbo Akademi, 2018)
Syftet med avhandlingen är att skapa en djupare förståelse av hur ett idrottarvarumärke är uppbyggt, vilka aspekter som är specifikt viktiga för unga finska ishockeyspelare och hur dessa aspekter av det personliga varumärket ...
Intergenerational knowledge sharing : within two case studies
(Åbo Akademi, 2017)
An international research project focusing on intergenerational knowledge sharing has been conducted as a part of the mobility project between Åbo Akademi University, Finland and the University of Hildesheim, Germany. The ...
Att slänga sökord : studerandes informationssökningsbeteende med fokus på ämnesord
(Åbo Akademi, 2016)
Syftet med avhandlingen var att undersöka hurdan roll ämnesord har i studerandes naturliga informationssökningsbeteende och om studerandena förstår vad ämnesord och indexering är och har som funktion. Studerandes ...
Influence of title characteristics in scientific literature on tweeting behaviour
(Åbo Akademi, 2017)
This study investigates the societal impact of Finnish arts and humanities research mentioned on the microblogging site Twitter. The impact is examined by analysing similarities between the titles of scientific articles ...
Gender differences in commenting of science blogs
(Åbo Akademi, 2017)
Nowadays, the public receives a lot of scientific products from such open sources, some seek information and knowledge, others access for citation work or just being interested in up-to-date scientific news. This study ...
Utility of social networks to professionals : a study on the motivations of employees for utilizing social networks within organizations
(Åbo Akademi, 2016)
The study intends to examine the key motivations of the professional for utilizing social networks within organizations. The study was conducted with the help of 50 employees working in different business organizations ...