Haku
Viitteet 1-5 / 5
”Ursäkta, jag, mä en kuule kovin hyvin, tää vähän pätkii” : en fallstudie av två tandempars interaktion och hantering av tekniska problem i eklasstandem
(Åbo Akademi, 2018)
Syftet med avhandlingen är att granska hur två tandempar diskuterar och hanterar problem av teknisk karaktär i virtuell tandemundervisning, så kallad eklasstandem. Dels ligger fokus på att identifiera och belysa hurdana ...
Lärarens roll i eklasstandem : En kvalitativ videostudie av lärarens roll i eklasstandem
(Åbo Akademi, 2018)
Syftet med min avhandling är att beskriva lärarens roll i eklasstandem. Undersökningen är en fallstudie inom projektet Eklasstandem där två gymnasier samarbetar inom undervisning i det andra inhemska språket. Som ...
”Det känns inte lika nervöst då de bara är genom datorn” : En intervjustudie om gymnasiestuderandes upplevelser av eklasstandem
(2022)
Tandem som metod för språkinlärning har som syfte att skapa möten för elever med olika
modersmål. Tanken är att skapa möjligheter för interaktion mellan elever med olika språklig
bakgrund, med målet att de kan lära sig ...
Fysisk och virtuell tandemundervisning : En innehållsanalys av tandemprincipernas förekomst i lärarhandledningstexter och elevinstruktioner i klasstandem och eklasstandem
(Åbo Akademi, 2019)
Tandem inom språkinlärning betyder att två personer med olika modersmål bildar ett tandempar och lär sig varandras språk i interaktion och ömsesidigt samarbete. I klasstandem tillämpas tandem i skolkontext som modell för ...