Haku
Viitteet 1-10 / 404
Understanding how Finnish Organizations Include Environmental Sustainability in their HRM Practices
(2022)
Studying how organizations act or do not act sustainably both internally and externally is valuable and timely as climate change has begun to reveal its effects on our planet already (e.g., Finnish Government, n.d.). This ...
En visuell studie om hur det finska modehuset Marimekko kommunicerar ekologisk hållbarhet på Instagram
(2022)
Detta är en avhandling om hållbarhetskommunikation på sociala medier, mer specifikt om modebranschens ekologiska hållbarhetskommunikation på Instagram.
Syftet med denna avhandling är att undersöka hur det finska modehuset ...
Knowledge management in a rapidly growing business environment
(2022)
This qualitative research discusses knowledge management in a rapidly growing Finnish company from the perspective of its sales team. The aim of this research was to improve internal knowledge sharing as well as to gain ...
Context is key – How filmmakers orient to the context in a film pitching competition
(2022)
This practice inspired study will investigate the unfolding of interaction and practices between pitcher and judges in a film pitch setting. Using methods informed by conversation analysis, a form of ethnomethodological ...
Power creep in videogames, an analysis of the competitive scene in Pokémon games
(2022)
There are many factors that influence the development of modern videogames, one of these is the economics behind them. As with any business the main goal of videogame developers and publishers is to make a profit. Depending ...
Analys av finska företags klimatriskrapportering enligt the Task Force on Climate-related Disclosures -rekommendationerna
(2022)
Klimatförändring är ett av mänsklighetens största aktuella hot. EU har tagit fram mycket åtgärder i syftet att bli en kolneutral region senast 2050. Klimatförändring utgör nya risk för företagen i form av övergångsrisker ...
A framework for bridging the gap between marketing automation and strategic brand management
(2022)
Companies that utilize marketing automation are constantly trying to approach customers in novel ways. Although the current usage and research on marketing automation concentrates on the tactical perspectives, the strategic ...
Vilka är de avgörande framgångsfaktorerna då små och medelstora företag implementerar SaaS CRM-system?
(2022)
En lyckad implementering av ett CRM-system kan medföra flera positiva effekter för företag, bland annat genom att stöda företag att strategiskt hantera och utveckla kundrelationer samt skapa konkurrensfördelar. Däremot är ...
Hur kan återvinningsgraden höjas? : En studie i skärningspunkten mellan Theory of Planned Behavior, marknadskommunikation och unga urbana konsumenters intention att sortera hushållsavfall
(2022)
Över 80 % av de sopor som slängs i blandavfallet i Finland kunde sorteras. Det stora svinnet av nyttomaterial innebär att avfallet inte kan återvinnas och omvandlas exempelvis till glas- och metallföremål, biogas eller ...
Svett och samhörighet – en etnografi om communityn i ett crossfit-gym
(2022)
”En stad är en by där människor lever ensamma tillsammans”, lyder talesättet. Den moderna människan blir allt mer individualistisk, bland annat som en följd av byns, släktens och religiösa grupperingars minskade betydelse ...