Selaus tekijän mukaan kokoelmassa 516 Kasvatustieteet
-
Ammatillisen osaamisen tukeminen muuttuvissa toimintaympäristöissä : tutkimus ikääntyvien työntekijöiden näkökulmasta
Wiitakorpi,Iris (Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 06.05.2006)The purpose of the study was to describe the experiences of received support of aging employees and their work related self-image in changing working environments. Firstly, theaim was to discover how the support from ... -
Att förstå det stora i det lilla : byskolan som pedagogik, kultur och struktur
Karlberg-Granlund, Gunilla (Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 30.01.2009)I det lilla sammanhanget synliggörs de stora frågorna om både pedagogik, kultur och struktur och om samverkan mellan dem. Studiet av de minsta enheterna i den finländska utbildningen ger kunskap om det viktiga i pedagogiska ... -
Att möta den andra : det pedagogiska uppdraget i ljuset av Martin Bubers dialogfilosofi
Nordström-Lytz, Rita (Åbo Akademi - Åbo Akademi University, 04.10.2013) -
Den talande bokens poetik : en studie med fokus på olika unga vuxnas reception av tre fiktiva texter inlästa på band
Knip-Häggqvist, Elizabet (Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 25.11.2010)The purpose of the research project The poetics of the talking book is to contribute to the knowledge about patterns of understanding in young adults’ reception of fiction, which they listened to through audio books. The ... -
Det pedagogiska övervägandet : en uppmärksamhetsriktande studie i och genom humanvetenskaplig handlingsteori
Andrén, Maria (Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 15.03.2008)Det övergripande syftet med avhandlingen är att bidra till en handlingsinriktad diskurs. Ambitionen är att rikta uppmärksamheten mot den pedagogiska övervägande handlingen genom att pröva konkreta exempel från en pedagogisk ... -
Du kan om du vill : lärares tankar om fostran till företagsamhet
Backström-Widjeskog, Bettina (Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 19.04.2008)The overall purpose of this dissertation is to better knowledge and understanding of enterprise education and investigate how such can be expressed in a school environment. The study’s research objective focuses on what ... -
”Du sköna sång, vårt bästa arv” - kanonisering av en sångskatt ur ett hermeneutiskt perspektiv
Cederholm, Camilla (Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 06.09.2013)Songs have the power to get through to people. When lyrics are combined with a tune, the result is an entity where the first few notes of a melody can evoke emotions of recognition and belonging. A song treasury consists ... -
Eettinen kasvu ja dialogisuus draaman näyttämöllä : valokiilassa päiväkodin draamaprosessi
Walamies, Molla (Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 29.05.2007)This research is a phenomenological-hermeneutic case-study based on the methods of action research in which narrative methods are used to examine a process drama carried out in a day-care centre, focusing on its dialogicality ... -
Eleven som aktør i dialog med kunst : ungdoms erfaring med kunstundervisningens innhold og metode i faget kunst og håndverk i norsk grunnskole
Dagsland, Torunn Paulsen (Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 22.03.2013)Avhandlingen har sitt utspring i mitt engasjement for elevers møte med kunst i grunnskolen i faget kunst og håndverk og mitt syn på ungdom som kompetente bidragsytere til forskningen om fenomener som angår deres liv. Elevene ... -
En gestaltning av individens erfarenhetsbaserade kunskap inom diabetesvården
Lindedahl, Christian (Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 01.06.2012)The aim of this study is to form the experience-based knowledge of diabetics. The broader intent is to be able to transform this experience-based knowledge as an asset within caring. In this study, a theoretical contact ... -
Extremfall, stjärnelever och verktygsskramlare : en diskursanalytisk studie av lärares tal om studerande som behöver särskilt stöd
Björk-Åman, Camilla (Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 15.11.2013)The groups within Finnish vocational upper secondary education and training (VET) are often heterogeneous with respect to the student's need for support in their studies. According to the national core curricula, Special ... -
Hvordan øve hellige handlinger? : en profesjonsdidaktisk studie av øving av muntlige ferdigheter innenfor en norsk presteutdanning
Solli Schøien, Kristin (Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 21.03.2011)How can the holy craft of liturgy be trained? A study of approaches to instruction in training oral skills within education of the Norwegian clergy The theme of this study is the competence of expression of clerics performing ... -
"Jag har hittat mig själv och barnen" : barnträdgårdslärares professionella självutveckling genom ett pedagogisk-psykologiskt interventionsprogram
Sandvik, Märta (Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 04.12.2009) -
Jeg strikker, derfor er jeg! : læring og identitet i uformelle læringsrum
Koch, Marie (Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 19.12.2012)The dissertation ´I knit, therefore I am!´ Learning and identity in informal space has two main purposes. The first purpose being an investigation of how new value attributions and thinking can generate novel and usable ... -
Kielikylpydidaktiikkaa kehittämässä : 3-6-vuotiaiden kielikylpylasten kielellinen kehitys ja kielikylpydidaktiikan kehittäminen päiväkodissa
Harju-Luukkainen, Heidi (Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 24.11.2007)The goal of this study is to determine the naming ability in Finnish and Swedish of nursery school-aged children participating in a language immersion programme, as well as their command of both languages. The study also ... -
Litteratur och livskunskap : modersmålslärarens berättelse om undervisningen i årkurs 7-9
Rejman, Katarina (Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 14.01.2014)The purpose of the dissertation is to contribute to the development of knowledge regarding how mother tongue teachers’ think about the potential that literature has in students’ development of life management skills. The ... -
Lust att leda i lust och leda : om rektorers arbete under en tid av förändring
Sandén, Torbjörn (Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 01.12.2007) -
Matematiskt gestaltande i förskolan
Bäckman, Kerstin (Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 29.01.2015)The purpose of the thesis is to study how mathematics is experienced and used in preschool children’s activities and how preschool teachers frame their teaching of mathematical content. The studies include analyses of ... -
Musikalisk lärandemiljö : planerade musikaktiviteter med småbarn i daghem
Still, Johanna (Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 23.09.2011)A musically stimulating nvironment is of great significance when considering the opportunities for development and learning that are offered to children in day nurseries. Moreover, the quality of musical activities also ... -
Musikaliska möten man minns : om musikundervisningen i årskurserna sju till nio som en arena för starka musikpplevelser
Ray, Johanna (Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 16.12.2004)Earlier research has shown that strong experiences related to music (SEM) can occur in very different contexts and take on many different forms. Experiences like these seem significant and have among other things reportedly ...