Selaus syöttöajan mukaan kokoelmassa 516 Kasvatustieteet
Viitteet 21-40 / 107
-
Didaktisk praxis i waldorfskolan : en didaktisk analys och bildningsteoretisk tolkning av fyra waldorflärares pedagogiska tänkande och förhållningssätt
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 10.01.2020)In this thesis the aim is to empirically study, analyze and interpret how four Waldorf teachers’ pedagogical thinking, attitudes and didactical conduct comes to expression in their shared discussions about their teaching. An ... -
Kommunalt utbildningsledarskap – att mediera mellan politik och medborgaropinion
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 06.11.2019)This thesis discovers how public educational leadership in municipal Finland becomes visible in a local and social media public debate. The purpose is to contribute to the understanding of public decision-making processes ... -
Vardagsvåld, mobbning och mobbningsförebyggande arbete i svensk skolkontext
(Åbo Akademi - Åbo Akademi University, 25.10.2019)Two related phenomena - everyday violence and school bullying - are the subject of this thesis. The thesis's aim was to develop knowledge about everyday violence and bullying in school. The aim was also to develop knowledge ... -
MED FORMGIVNING I FOKUS : En studie om holistisk slöjd i lärarutbildningen
(Åbo Akademi - Åbo Akademi University, 23.09.2009)This thesis has its origin in a need to develop my own teaching, with a focus on how design could be integrated into the university subject sloyd in a more effective way. The research approach is hermeneutical and is built ... -
Att vara och agera medborgare : En etnografisk studie i folkbildande praktiker
(Åbo Akademi - Åbo Akademi University, 02.02.2018)This thesis is directed towards examining the relation between the ideals of Nordic popular education, such as freedom and equality, and the expressions of these ideals in the popular education practices. This was explored ... -
Att förvärva yrkesläraridentitet. En fenomenografisk yrkespedagogisk studie av praktikhandledningens inflytande på yrkeslärarstuderandes identitetsutveckling.
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 11.12.2017)Läraridentiteten är ett centralt element i lärares utveckling och förknippas med termer som ämnesmässig kunskap eller pedagogisk och didaktisk expertis. Yrkeslärarens roll kan ses som mångfacetterad, eftersom yrkesläraren ... -
Skolmatematisk praktik i förändring – en fallstudie
(Åbo Akademi - Åbo Akademi University, 05.12.2017)Den finländska grundläggande utbildningen har ett gott rykte i världen, delvis tack vare elevernas förhållandevis goda matematikprestationer i internationella komparativa studier. Ändå visar tidigare forskning att finländska ... -
Educational support in lower secondary mathematics instruction; teacher quality, teacher characteristics and their interrelations
(Åbo Akademi University Press, 22.09.2017)This study investigates educational support for lower secondary mathematics instruction, teacher quality, teacher characteristics and their interrelations. Particular emphasis was placed on differentiation practices and ... -
Video Poetry : Negotiating Literary Interpretations. Students' Multimodal Designing in Response to Literature
(Åbo Akademi University Press, 15.09.2017)This study focuses on students’ multimodal designing in response to literature by studying how a transmediation process of digital videomaking in response to a poetic text influences interpretive work among a group of ... -
Understanding School Principals´ Leadership
(Åbo Akademi - Åbo Akademi University, 15.09.2017)This thesis consists of five studies (articles I-V) and a comprehensive summary. The aim is to expand and deepen the interpretation of principalship that takes its point of departure in the principal being a person, working ... -
Kvalifiseringsbehov og kompetanseutvikling av rektorer i videregående skoler
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 16.06.2017)The purpose of this study is to examine experienced qualification needs and relevant qualifications procedures for school principals in upper secondary education, specified in the following question: What qualifications ... -
Att överbrygga klyftor i ett digitalt lärandelandskap : design och iscensättning för skriv- och läslärande i förskoleklass och lågstadium
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 09.06.2017)The aim of the study was to extend the knowledge of how preschool class-teachers and primary school-teachers design and set learning milieus and learning situations by using digital tools in purpose to afford all children, ... -
Nature and sustainability : an educational study with Rousseau and Foucault
(Lambert Academic Publishing, 31.03.2011)- -
Elever och klimatförändringen : en enkätundersökning bland finlandssvenska och svenska niondeklassare
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 02.12.2016)Den pågående klimatförändringen utgör ett av de största hoten mot mänskligheten. Omedelbara åtgärder behövs på alla nivåer, och utbildningsväsendet har möjlighet att spela en nyckelroll i kampen mot klimatförändringen. ... -
Learning difficulties, academic well-being and educational pathways among adolescent students
(Åbo Akademi - Åbo Akademi University, 11.11.2016)The purpose of this thesis was to investigate the interplay between learning difficulties in mathematics and reading, academic well-being and educational pathways. Particular emphasis was placed on mathematical learning ... -
Från förståelse till agerande : niondeklassares och geografilärares syn på klimatförändringen och undervisningen om klimatförändringen
(Åbo Akademi - Åbo Akademi University, 04.11.2016)Både forskare och politiker har ställt krav på att undervisningen om klimatförändringen måste utvecklas, som ett led i åtgärderna mot den av människan förorsakade klimatförändringen. Som följd av dessa krav behövs forskning ... -
Becoming and being a language teacher : evolving cognitions in the transition from student to teacher
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 21.10.2016)This thesis focuses on the process of becoming and being a teacher as viewed by prospective teachers themselves and aims to contribute to the understanding of how teachers’ professional development can be promoted and ... -
Doing second language learning : a CA study of learning practices in Finnish-Swedish bilingual educational settings
(Åbo Akademi - Åbo Akademi University, 14.10.2016)Using a social-interactional perspective on second language learning—founded on a conversation analytic (CA) perspective on social interaction as structured—this thesis investigates second language learning (Finnish or ... -
Vad innebär det att bli demokratisk? : dimensioner av demokrati i mötet mellan barn och pedagoger
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 29.09.2016)The purpose of this study is to examine aspects of democracy as they occur in the encounters between young children and educators at daycares. The research question is: what aspects are critical to differentiate when ... -
Virtuellt lärande på distans : en intervjustudie med finländska gymnasiestuderande.
(Åbo Akademis förlag - Åbo Akademi University Press, 16.09.2016)The aim of this study was to gain a deeper understanding of the learning experiences of upper secondary school students in a virtual learning environment. The focus of the study is younger students aged 16–18. Virtual ...