Haku
Viitteet 1-10 / 107
Supply Chain Risk Management in Finnish Industry
(2021)
This master thesis investigates supply chain risk management in the Finnish industry in light of the recent COVID-19 pandemic. The challenges caused by the pandemic were almost universal to all companies operating in the ...
Hållbarhetens inverkan på intentionen att köpa hundmat : En studie på den finska marknaden
(2021)
Hållbarhet är ett mycket brett koncept som lyfts allt mera fram. För att vi människor i framtiden skall ha samma miljöresurser som nu behövs hållbarhet tas mera i beaktande vid konsumtion. Konsumenter börjar bli mera ...
Datadriven marknadsföringsanalys : Hur även mindre företag kan skapa konkurrensfördelar
(2021)
Datadrivet beslutsfattande är någonting som alltmer ses som en självklarhet bland företag i dagens värld för att de ska kunna hävda sig i den ökade konkurrensen. Speciellt inom marknadsföring kan man på många sätt förbättra ...
Påverkar insiderägandet investeringens kassaflödeskänslighet?
(2021)
I denna avhandling har det undersökts ifall det finns ett samband mellan investeringar och fria kassaflöden. Avhandlingen har avgränsats till att undersöka finska börsbolag noterade på Helsingforsbörsen. Syftet med ...
Vilken effekt har tillämpningen av ERM på företagets prestanda? : En studie av finska börsnoterade industri-, konsument-, material- och teknologiföretag
(2021)
Syftet med denna pro gradu-avhandling är att undersöka sambandet mellan ERM och företagets prestanda i finska börsnoterade industri-, konsument-, material- och teknologiföretag. ERM (Enterprise Risk Management) är en process ...
Vad påverkar individens konsumtion av hållbara kläder? - En studie bland generation Y
(2021)
Det växande intresset för hållbart mode har gjort att varumärken behövde besvara efterfrågan. När konsumeter köper ett klädesplagg som är hållbart grundar sig valet för själva köpet i djupare värderingar. Därmed betyder ...
Born Global Founder CEOs’ Intention to Early Internationalization - a qualitative study on the cognitive antecedents
(2021)
Born global is a phenomenon of “early and rapid internationalization among young, entrepreneurial firms”. Born global firms are central actors in ecosystems that support larger enterprises, create radical innovation, and ...
Market-shaping and Sustainability Communication within the Clothing Industry : A Generation Y consumer perspective
(2021)
Climate change is progressing at an ever-increasing alarming rate with continuous proof of the devastating effects it brings with it. The clothing industry is one of the largest polluters, making up more than all emissions ...
Pensionärer som handlar på nätet : En studie över pensionärers köpprocess i en glesbygd
(2021)
Näthandeln ökar ständigt globalt och företag tävlar efter marknadsandelar. För att kunna vara konkurrenskraftiga måste företag ha föreståelse över konsumenternas köpprocess på internet. Den traditionella köpprocessen är ...