Selaus asiasanan mukaan kokoelmassa Opinnäytteet
Viitteet 1-8 / 8
-
Ase- ja ampumakouluttajaksi : maanpuolustuskorkeakoulun antamat valmiudet perusyksikön ase- ja ampumakouluttajaksi
(Maanpuolustuskorkeakoulu, 04 / 2013)Tutkimuksen aiheena oli sotatieteen kandidaateille Maanpuolustuskorkeakoulussa annettavan ase- ja ampumakoulutuksen riittävyyden tarkastelu. Tutkimuksella haluttiin selvittää kandidaattien saaman koulutuksen riittävyyttä ... -
Glock FX -harjoituspistoolin hyödyntäminen voimankäyttökoulutuksessa
(Maanpuolustuskorkeakoulu, 03 / 2013) -
ISAF-operaation vaikutus Suomen Kansainvälisen Valmiusjoukon ase- ja ampumakoulutuksen kehitykseen 2009-2012
(Maanpuolustuskorkeakoulu, 03 / 2013)ISAF-operaatio on vuodesta 2002 käynnissä ollut, sotilasliitto NATOn johtama monikansallinen kriisinhallintaoperaatio Afganistanissa. Suomi on osallistunut operaatioon joukkoja lähettävänä osallistujavaltiona operaation ... -
Kouluammuntojen kehittyminen itsenäisyyden ensimmäisinä vuosikymmeninä
(2015)Vuonna 1918 armeijan ensimmäisiksi tehtäviksi tuli puolustaa valtakuntaa, poistaa varusmieskoulutuksessa ilmenneet puutteet ja yhtenäistää asevoimien koulutus. Koulutuksen antamista hankaloitti se, ettei käytössä ollut ... -
Kouluammuntojen kehittyminen sotien jälkeen
(2015)Jatkosodan aikana kouluammunnat pyrittiin ampumaan vuoden 1941 ampumaohjelmiston mukaisesti. Sodan edetessä asevelvollisten koulutusjaksojen kestot lyhenivät ja ampumaohjelmiston mukaisia ammuntoja oli vaikea toteuttaa. ... -
Perusampumakoulutuksen tehostaminen lyhytaikaisella simulaattorikoulutuksella
(2016)Tutkimuksessa vertailtiin koulutettavien ampumataidon kehittymistä sekä minäpystyvyysuskomuksien, pätevyyden, kiinnostuksen ja haasteen kokemista peruskoulutuskauden ampumakoulutuksessa. Vertailtavaksi koulutusmuodoiksi ... -
Viron puolustusvoimien ampumaohjesäännön tarkoituksenmukaisuus
(04 / 2011)Tämän työn tarkoitus oli löytää Viron Puolustusvoimien ampumaohjesäännön yhtäläisyyksiä Kanadan, Suomen ja USA:n ampumaohjesääntöjen kanssa ja löytää ne alueet, joita ei ole huomioitu ja joita jalostamalla pystytään ...