Haku
Viitteet 1-7 / 7
Vuoden 2011 energiaverouudistuksen kansantaloudelliset vaikutukset
(Valtion taloudellinen tutkimuskeskus VATT, 2013-05-06)
Tässä tutkimuksessa tarkastellaan ensisijaisesti vuosina 2011–2015 toteutettavan energiaverouudistuksen vaikutuksia kansantalouteen. Energiaverojen korottamista verrataan ensin kontrafaktuaaliseen vertailuskenaarioon, jossa ...
Suomi on jo palvelutalous
(Valtion taloudellinen tutkimuskeskus, 2014-04-08)
Suomen talous on viime vuosina kokenut rajun rakennemuutoksen. Suurimman huomion on saanut teollisuuden murros: elektroniikkateollisuus on vähentänyt henkilöstöään, Nokian puhelintuotanto myytiin, meriteollisuus ja telakat ...
Regionalization and its effects in Finland – a regional AGE modelling analysis
(VATT Institute for Economic ResearchValtion taloudellinen tutkimuskeskus VATT, 2013-04-10)
Regional structural change is currently among the greatest challenges facing the public sector in many EU countries. In countries like Finland, where the public sectors have a large role in providing educational, health ...
Puolustusvoimauudistuksen aluetaloudelliset vaikutukset
(Valtion taloudellinen tutkimuskeskus VATT, 2013-03-28)
Vuosina 2012–2015 toteutettavassa puolustusvoimauudistuksessa (PVU) lakkautetaan ja yhdistetään useita joukko-osastoja eri puolilla Suomea sekä organisoidaan uudelleen puolustusvoimien tukitoimintoja ja logistiikkaa. Tässä ...
Työvoiman tarve Suomen taloudessa vuosina 2015–2030
(Valtion taloudellinen tutkimuskeskus VATT, 2015-05-26)
Tässä tutkimuksessa tarkastellaan työvoiman tarpeen kehitystä Suomen taloudessa vuosien 2015 ja 2030 välisenä aikana. Tutkimuksessa laaditaan Suomen taloudesta tulevaisuusskenaarioita, joiden perusteella lasketaan ...
Kansantalouden kehitys vähähiiliskenaarioissa
(Valtion taloudellinen tutkimuskeskus VATT, 2014-11-04)
Low Carbon Finland 2050 -platform -hankkeen loppuraportti
Tässä tutkimuksessa tarkastellaan kansantalouden kehitystä Low Carbon 2050-skenaarioissa. Tarkasteluun käytetään laskennallista yleisen tasapainon mallia, jossa ...
Tieliikenteen 40 %:n hiilidioksidipäästöjen vähentäminen vuoteen 2030: Käyttövoimavaihtoehdot ja niiden kansantaloudelliset vaikutukset (VTT)
(VTT, 2015-06-16)
Työssä selvitettiin millä toimenpiteillä ja millä kustannuksilla Suomen tieliikenteessä voidaan saavuttaa 30 tai 40 %:n vähenemä tieliikenteen hiilidioksidipäästöissä (CO2) vuoteen 2030 mennessä vertailuvuoden ollessa 2005. ...