Väylävirasto
Väyläviraston avoin julkaisuarkisto sisältää Väyläviraston toimialaan liittyviä tutkimuksia, selvityksiä ja raportteja. Tuoreimpien julkaisujen lisäksi kokonaisuuteen kuuluvat myös Väyläviraston edeltäjävirastojen (Liikennevirasto, Merenkulkuhallitus, Ratahallintokeskus ja Tiehallinto) julkaisut ja vuosikertomukset sekä valokuvakokoelma Saimaan kanavan rakentamisesta. Vanhimmat julkaisut ovat Suomen rautatiehallituksen kertomuksia sekä Luotsi- ja majakkalaitoksen julkaisemia kuvauksia Suomen rannikon loistoista ja tunnusmajakoista 1800-luvun loppupuolelta. Väyläviraston ja sitä edeltävien virastojen tuottamien julkaisujen sisällöt ovat vapaasti käytettävissä ja lainattavissa, kunhan julkaisun lähde mainitaan. Mikäli julkaisussa on kolmannen osapuolen omistamaa sisältöä, kuten valokuvia, kyseisen sisällön jatkokäyttöoikeutta ei voida myöntää.
Yhteisö sisältää kokoelmat
-
Kuvat [1061]
-
Liikenneviraston julkaisut [1241]
-
Tiehallinnon julkaisut [5466]
-
Väyläviraston julkaisut [478]
-
Vuosikertomukset [906]
Uusimmat viitteet
-
Talvihoidon kustannusvertailu : Uusimaa 1994-95
:24 (Tielaitos, 1995) -
Jään sulattamisesta liukkaudentorjuntaan : Pitoa tekniikalla, taidolla ja yhteisyöllä
:47 (Tielaitos, 1994) -
Päällystetyn tieverkon kuntomittaukset ja hallintajärjestelmät
:10 (Tielaitos, 1993) -
Liukkaudentorjunta-aineet ja porot : Kenttäkokeilu
:15 (Tielaitos, 1995) -
Tiehallinnon kuvakokoelmat
(Tiehallinto, 2002)Tiehallinnon kuvakokoelmat osa1 perinteisten kuvien ohjeisto on ohje. Se palvelee Tiehallinnon ja sen edeltäjien perinteisten kuvien seulontaa ja arkistointia sekä ohjaa kuvien säilytysaikojen määrittämistä. -
Radan investointihankkeiden kiertotalous
(Väylävirasto, 29.02.2024) -
Väyläviraston tilinpäätös 2023
(Väylävirasto, 28.02.2024) -
Ympäristöselosteiden todentamisen tarkastelu
(Väylävirasto, 21.02.2024) -
Kävely ja pyöräliikenne liikenneinvestointien hankearvioinnissa
(Väylävirasto, 16.02.2024) -
Valtion tieverkon kokonaiskuva
(Väylävirasto, 15.02.2024)Suomessa on kattava tieverkko, joka palvelee laajasti elinkeinoelämän ja kansalaisten tarpeita. Tiestön päivittäinen käytettävyys mahdollistaa yritysten kuljetukset ja ihmisten liikkumismahdollisuudet eri puolilla maata. ... -
Internet of Things and Marine Aids to Navigation
(Väylävirasto, 14.02.2024) -
Ilmastonmuutokseen sopeutuminen Väyläviraston ohjeissa
(Väylävirasto, 13.02.2024) -
Tiehöylä ja lana sorateiden hoidossa : Tutkimusvuodet 2021–23
(Väylävirasto, 12.02.2024) -
Rantaradan hankearviointi Kauklahti–Karjaa-rataosalla
(Väylävirasto, 08.02.2024)Kauklahti–Karjaa rataosuus muodostaa noin kolmanneksen Helsingin ja Turun välillä kulkevasta rantaradasta, jonka kokonaispituus on noin 196 kilometriä. Pasila–Karjaa-rataosa avattiin yleiselle liikenteelle jo vuonna 1903 ... -
Rantaradan ja Karjaa–Hanko-radan tarveselvitys
(Väylävirasto, 08.02.2024)Rantarata ulottuu Helsingistä Turkuun ja sen liikenne koostuu kaukoliikenteestä, Helsinki–Siuntio-välillä myös lähijunaliikenteestä sekä vähäisissä määrin myös Sa-lon ja Turun välillä tavaraliikenteestä. Karjaa–Hanko-rataosuuden, ... -
Rantaradan ja Karjaa–Hanko radan infraselvitys
(Väylävirasto, 08.02.2024)Rantarata on Helsingin ja Turun yhdistävä rautatie, jonka liikenne koostuu Helsinki–Turku-kaukojunaliikenteestä sekä Helsingin ja Siuntion välisellä alueella HSL:n lähijunaliikenteestä. Tavaraliikennettä on normaalisti ... -
Riihimäki–Tampere kohtauspaikkojen liikenteellinen selvitys
(Väylävirasto, 05.02.2024) -
Siltojen kuntoluokituksen kehittäminen : Projektiraportti
(Väylävirasto, 02.02.2024)Siltojen tarkastustiedoilla on erittäin suuri merkitys taitorakenteiden hallintajärjestelmässä ja siltojen korjausten ohjelmoinnissa. Siltojen kunnon seurannassa käytetään useita siltojen tarkastustietojen pohjalta laskettuja, ... -
Pasila–Riihimäki-rataosan liikenteellisen välityskyvyn nostamisen vaihe 3 : Hankearvioinnin päivitys
(Väylävirasto, 02.02.2024)Helsinki–Riihimäki-rataosa on junamäärältään Suomen vilkkain. Asukkaiden ja työ-paikkojen määrä rataosan vaikutuspiirissä on kasvussa. Merkittävä junaliikenteen lisääminen ei ole mahdollista ilman välityskyvyn nostamista, ... -
Raskaan ja nopean junaliikenteen monitorointiasema : Esisuunnitteluvaihe
(Väylävirasto, 02.02.2024)